Vandaag weer even verder gesleuteld. Koelsysteem heb ik vandaag afgerond. De laatste slangen waren binnen, dus alles is lekker nieuw! Stuurpomp heb ik alle keerringen en O-ringen vernieuwd en daarna even samen met mijn vader het hele systeem doorgespoeld met olie.
Ik heb de contactpuntjes wederom vervangen (hele slechte kwaliteit tegenwoordig. Elke 3000 km vernieuwen zo wat) en ook meteen de condensator. Dat was nog de eerste, dus die zal ook niet meer helemaal top meer zijn geweest en ik had dat ook al langer gepland staan.
Vervolgens de carburateur eraf gehaald om de vlotterbak te vervangen, met dank aan Resultit van wie ik een stapel carburateur onderdelen kon kopen een eenvoudig klusje. Mijn vlotterbak had een scheur, waardoor hij ook lekte, net als langs de CO-schroef, meteen een nieuwe O-ring erom. Niet meer los te koop, dus dan maar een setje. Had toch ook de pakking voor de vlotterkamer nodig. Bij toeval ontdekt dat de slang die naar je spruitstuk loopt kapot was. Het viel me al op dat hij bij een constant toerental wat schokjes had, dat was dus dit. Eenvoudig verholpen met een nieuw stuk slang. Morgen even CO-meten en afstellen, maar met name op gehoor. Hij loopt nu al erg mooi met de nieuwe ontstekingsdelen en de carburateur weer goed. Ben al met al erg tevreden.
Ik ben ook nog even verder gegaan met het dashboardkastje. Ik kan hem denk ik wel met een bout weer vastzetten, maar dat is dan tijdelijk. Als iemand nog iets tegenkomt.
De bandjes staan ook erg mooi, zeker met de doppen erop.
Ondanks de aux-aansluiting op de radio, toch nog maar even wat bandjes gescoord
Foto's:
- DSC_0566.JPG (891.76 KiB)
- DSC_0568.JPG (887.2 KiB)
- DSC_0569.JPG (895.88 KiB)
- DSC_0574.JPG (873.77 KiB)
- DSC_0578.JPG (899.98 KiB)
- DSC_0579.JPG (901.58 KiB)
- DSC_0577.JPG (800.5 KiB)
- DSC_0560.JPG (895.14 KiB)
- DSC_0570.JPG (872.99 KiB)
- DSC_0571.JPG (886.25 KiB)
- DSC_0580.JPG (907.82 KiB)