Hi Guido,
Nu een week lekker in Oostenrijk. De heenreis ging probleemloos. Hij houdt de temperatuur, ook in Italië mooi op 87. Voor de rest ook geen echte problemen gehad. Gisteren teruggekomen uit Italië. Nu weer lekker in Tirol.
Het is in de bergen even wennen met deze auto, maar dat heb je snel door. Veel in zijn tweede versnelling omhoog. Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is oververhitte remmen. Ben twee keer met rokende voorwielen en stankwalmen beneden gekomen. Gelukkig alleen dat en geen verlies van remkracht of kokende remolie. Was elke keer net voor het eind van de pas dat het begon, dus maar doorgereden en dan beneden even een stuk om rijden om te koelen. Als het midden op de berg was geweest, was ik gestopt. Het zijn natuurlijk standaard schijven(niet luchtgekoeld) en met de relatief dichte stalen velgen koelt het niet erg goed. Ik probeer alles op de motor af te remmen, wat vandaag heel goed ging op de Schlegeispas, maar je hoeft maar één iemand voor je te hebben die constant remt op op precies 40km te blijven en dan moet je wel mee.... Normalerwijs rem ik alleen net voor de haarspeld even hard en voor de rest niet, dat gaat prima. Als het echt stijl is lekker in zijn eerste versnelling naar beneden en schijt aan de mensen achter je
. Het zijn vooral die mensen voor je die rijden alsof ze nog nooit een berg gezien hebben. Met deze auto's deed men dit vroeger natuurlijk ook. Je moet alleen even wennen. Allemaal wat minder verfijnd dan een nieuwe C-klasse.
Voor MB280E. De bandjes doen het erg goed. Rijden erg prettig en comfortabel.
Ik heb vakantie foto's, maar die moet ik nog van mijn camera afhalen. Houden jullie tegoed!