door Divine impious » 07 okt 2019, 11:12
De andere wagens zijn :
een Ford Connect met 960Kg laadvermogen. Een degelijk werkpaard dat z'n geld vele malen heeft terug verdiend.
Voor het weekend een Opel Insignia 1.6 Turbo (Sedan)
Absoluut een prettige wagen om te zien en vanaf de 3e versnelling ook prima om in te rijden. In z'n 1 en 2 is ie veel te langzaam door z'n enorme gewicht (1651Kg leeg, voor een 2.0 diesel/station zelfs 1850!!Kg) echt ridicuul.
De Opel heeft 180Pk, maar dat is dankzij een windturbine-park en werkt pas vanaf 3000toeren. (enorm turbogat, het lijkt wel een Sierra uiit de jaren 80 haha)
Verder is de kwaliteit zoals je kan verwachten van auto's die gebouwd na 1997... r.u.k. dubbel-massa vliegwiel bijvoorbeeld, wat niet alleen twee massa's heeft, maar ook twee keer zo veel kost, en helaas 2 kortere levensduur heeft. Dit vliegwiel is gekozen om de versnellingbak (Renault 'techniek') van 'chinesium' is gemaakt en een normaal vliegwiel de bak kapot zou vibreren -zucht-
Dankzij de amerikaanse obesitas was de koppeling bij 83DKM al aan de beurt (samen met voorgenoemd vliegwiel) (bij een dealer een rekening van dik 1200, dus zelf gedaan)
Alles is cheap-o en erg vergankelijk.
Hij gaat er dan ook uit, en iemand anders mag zich gaan ergeren aan het lor. Er komt een BMW 320 (misschien 325) Cabrio van 2012 voor terug in de komende maanden.
Liever een ster op me neus , dan in me voorruit!