Hallo allemaal. Vanuit Overijssel ben ik mij sinds kort aan het orienteren op een W123.Ik ben me suf aan het lezen op deze en andere sites en heb de Duitse W123 "bijbel" besteld om goed beslagen ten ijs te komen. Ik heb al wel enige klassieker ervaringen. We bezitten een prachtige klassieke Mercedes camper MB308 (M115 blok, 116d km gelopen)uit 1979 met Hebocar fabrieksopbouw. Hiervan zijn er maar zo'n 50 gemaakt door de firma Hebo uit Twente. Daarmee trekken we zomers door Europa en bezoek ik menig muziekfestival in binnen- en buitenland.
Daarnaast rij ik al een aantal jaren vrijwel dagelijks voor woon- werkverkeer in mijn prachtige robijnrode Volvo Amazon (1967 op LPG), deze wil ik gaan verkopen/inruilen om plaats te maken in mijn garage voor een prachtige W123 liefst een T model. Dit vanwege de grotere binnenruimte, wat wel handig is met jonge kinderen.Waarschijnlijk een 230TE of 280TE (LPG geen bezwaar) 0f 240TD of 300TD, liefst van de derde serie vanwege de betere roestbescherming af-fabriek. Ik ben kritisch op zoek naar een goed (aantoonbaar)onderhouden, roestvrije en betrouwbare Kombi met dattel of beige interieur. Kleurvoorkeur: eibengrun, donkerblauw, mimosageel of rood (niet Engels rood). Automaat geen bezwaar. Mocht iemand iets weten dat aan dit profiel voldoet of zelf een goede Amazon zoeken (met taxatie en complete onderhoudsgeschiedenis sinds invoer in 1994 vanuit Zweden), dan hou ik mij aanbevolen. Voorlopig blijf ik mij verdiepen in alles wat te maken heeft met de W123 en hoop hier op net zulke warme contacten met W123 liefhebbers,als ik via de Volvo Klassieker vereniging ervaren heb.
Mijn eerste ervaringen zijn reeds positief en ik voel me hier al thuis!