Het is nu 24 nov 2024, 19:12
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Thinus » 30 dec 2019, 12:09
Help!!
Bij mijn Mercedes W123 coupé uit 1977 loopt er wat water in de kofferbak als het regent.
De achterruit raamrubber moet dus vervangen worden en nu weet ik dat ik dat niet zelf kan doen.
Wie kan dat doen voor me of wie heeft dit vaker gedaan en wil me hierbij helpen?
Het liefst een beetje in de buurt. (Brabant / Tilburg)
Alvast bedankt.
-
Thinus
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 37
- Geregistreerd: 28 maart 2014, 13:35
- Woonplaats: Tilburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1983
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Reijnaje » 30 dec 2019, 12:43
Heb je een droge sleutelplek?
Ik moet hetzelfde klusje aanpakken maar helaas heb ik geen plek om de auto droog weg te zetten, als jij dat wel hebt kunnen we het samen proberen. Ik kom uit Breda.
-
Reijnaje
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 16
- Geregistreerd: 23 dec 2019, 20:56
- Roepnaam:
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1976
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Semrick » 30 dec 2019, 14:32
Ik zou hem eerst gewoon proberen af te kitten met een goede rubberkit of zwarte Polymax van Bison.
Heb dat tot op heden bij alle W123's die ikheb gehad moeten doen naar volledige tevredenheid. Scheel je weer een hoop werk zonder kans op ruitbreuk.
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door resultit » 30 dec 2019, 19:40
Is het rubber hard geworden en/of zitten er scheurtjes in ?
-
resultit
- Gold Boarder
-
- Berichten: 291
- Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
- Woonplaats: Oss
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Elyesa » 30 dec 2019, 22:42
Waar breng je dan precies de kit aan Semrick?
-
Elyesa
- Junior Boarder
-
- Berichten: 61
- Geregistreerd: 28 okt 2019, 23:40
- Roepnaam:
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1979
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Semrick » 31 dec 2019, 11:57
In principe tussen de carosserie en het rubber.
Zowel het rosserie even afplakken.....Kit er rondom tussen spuiten, afstrijken....tape verwijderen en dan nog een keer netjes afstrijken (resten verwijderen).
En als je helemaal zeker wilt zijn kit je ook de zijde tussen de ruit en het rubber af.
Zie voor beelden dit topic:
http://mbklassiekerclub.nl//achterruit- ... 15544.html
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Luke » 31 dec 2019, 15:42
Vervangen van het achterruit rubber heb ik eens gedaan en is wel goed te doen als je de tijd ervoor neemt. Zelf vond ik het makkelijker dan de voorruit. Je moet even met z'n 2en zijn, bekleding van de Cstijl verwijderen aan de binnekant, niet verlijmende 3M kit gebruikten en een goed koord hebben om het raamrubber over de flens te krijgen. E.e.a. staat nog in m'n topic 'opknappen 200D english rot'
-
Luke
- Gold Boarder
-
- Berichten: 255
- Geregistreerd: 17 okt 2016, 21:49
- Woonplaats: Reutlingen, Duitsland
- Roepnaam:
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Wietse » 03 jan 2020, 11:46
Weet je zeker het is je achterruit? Het zal ook zomaar kunnen komen door je achterlichten. Vaak zijn deze afdichtingsrubbers ook uitgedroogd, ook via de parkers waar je ze mee vast zet.
Betreft je achterruit, zit er roest bij het ruitrubber? Zoja dan zit er roest onder en is dat de oorzaak.
-
Wietse
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1110
- Geregistreerd: 13 jun 2011, 13:58
- Woonplaats: Dordrecht
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1981
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Thinus » 21 jul 2020, 11:40
Bedankt allemaal.
Ik heb de achterruitrubber vervangen met een vriend van me.
Tijdens het demonteren van de achterruit kwam er al wat roest tevoorschijn.
Nieuw stukje in gelast en het rubber geplaatst.
Het lekt nu niet meer binnen.
-
Thinus
- Fresh Boarder
-
- Berichten: 37
- Geregistreerd: 28 maart 2014, 13:35
- Woonplaats: Tilburg
- Roepnaam:
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1983
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door resultit » 21 jul 2020, 12:20
Ik kan deze klus wel doen geen probleem ,ik zou niet kitten en nieuwe rubbers doe ik ook nooit kitten.
een reserve achterraam heb ik staan in geval van nood.
Als je dit klusje voor de 1e keer doet gaat het meestal fout ik heb inmiddels al enkele ramenrubbers vervangen ben er ook 3 uur mee bezig.
De meest tijd zit hem in het schoonmaken van de sponning daar zie je het water vaak al staan staan tussen de oude kit resten, tectyl en wat mensen nog meer tussen die rubbers aanbrengen hoe meer rommel hoe groter de kans ophoping van vuil water en natuurlijk lekkages.
De sierstrippen zijn erg kwetsbaar als deze verbuigen kun je ze weg gooien
Bestel een goed (orgineel) rubber Marcel Kappen heeft ze.
Ga je voor een febi of ander merk dan heb je inderdaad weer kit nodig omdat de pasvorm niet goed is ook komt er onnodig spanning op de ruit met een imitatie rubber tijdens het monteren.
Met vriendelijke groet,
Peter
-
resultit
- Gold Boarder
-
- Berichten: 291
- Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
- Woonplaats: Oss
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door resultit » 21 jul 2020, 12:32
Zo hoort een sponning er uit te zien onder zitten zelfs 2 kleine afwatering gaatjes is natuurlijk niet slim om daar dan weer zwarte kit in te spuiten Mercedes gebruikt zelf wel wat grijze kit maar echt minimaal.
- Bijlagen
-
- IMG_8573.jpg (1.78 MiB)
-
resultit
- Gold Boarder
-
- Berichten: 291
- Geregistreerd: 05 feb 2008, 16:45
- Woonplaats: Oss
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1977
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten