Hallo allemaal,
Pas geleden al wat uitgebreider voorgesteld aan jullie toen ik nog in mijn zoektocht zat naar een geschikte W123. Inmiddels is, na aardig wat exemplaren in den lande te hebben bekeken, de keuze gevallen op een 250 uit '79. In een prachtige kleur bruin. Volgende week ga ik hem ophalen.
Belangrijker dan de kleur: van de exemplaren die ik heb gezien en binnen mijn budget, was dit veruit de 'hardste'. Alle exemplaren toch wel in meer of mindere mate roest, zowel carrosserie als bodem. Deze heeft dat allemaal niet, op een enkel blaasje her en der na.
Ik moet zeggen dat de 250 motor niet bovenaan mijn lijst stond met al die verhalen over de gevoelige carburateur en hoog verbruik, maar dit vond ik toch wel een fijne motor. En een (nog) betere sound dan de 4 cilinders. Automaat schakelt ook prima. En belastingvrij, toch ook wel lekker om niet gebonden te zijn aan de maanden maart tm november.
Paar leuke opties ook: 4 hoofdsteunen, open dak dat netjes is en een rechter zijspiegel .
Gekocht van een oudere meneer die liefhebber en kenner is, maar zijn 123's helaas moet verkopen vanwege gezondheid.
Enige puntje is dat de automatische choke af en toe een klein beetje blijft hangen lijkt het, kijken of we dat nog wat kunnen laten afstellen. Op zich prima mee te leven, want met aantikken van het gas, zakt het toerental meteen, maar toch...
Verder een paar kleine dingetjes doen aan het beige interieur, dat verder netjes is (luchtrooster, matten, 1 afdekplaatje, misschien eens een netter stuurwiel) en dan heb ik volgens mij een hartstikke leuke auto voor in het weekend en om een beetje aan te klooien .
Groet,
Sander