[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
aanhaalmoment w111 250sec : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 15:23

aanhaalmoment w111 250sec

Alle techniek van de Heckflosse, Ponton, Pagode, en ouder (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

aanhaalmoment w111 250sec

Berichtdoor F3Cees » 25 apr 2020, 08:19

weet iemand wat het moment van de uitlaat en inlaat collector roodkoperen moeren is, tegen de cil kop?
Deze zijn M10 en kan het niet vinden in de werkplaatshandboeken.
Gr Cees
F3Cees
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 18 dec 2018, 00:02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: aanhaalmoment w111 250sec

Berichtdoor Pieter1967 » 26 apr 2020, 14:08

Hallo Cees,

Zijn dat 100% koperen moeren óf zijn het verkoperde stalen moeren?

Gr. Pieter
Pieter1967
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 05 jun 2013, 21:20
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: aanhaalmoment w111 250sec

Berichtdoor Wiebren240D » 26 apr 2020, 16:34

Hoi

dat zijn gewoon stalenmoeren met een dikke ring volgens mij.
koperen moeren worden alleen bij de uitlaat gebruikt daar waar de vlampijpen op het spruitstuk komen

wat daar het aanhaalmoment van is ik heb geen idee.

wens je suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: aanhaalmoment w111 250sec

Berichtdoor Pieter1967 » 26 apr 2020, 19:36

Dag Wiebren (en Cees),

Er zijn meerdere mogelijkheden, al dan niet origineel.
Er zijn de "gewone" stalen moeren, al dan niet met een dikke stalen ring. Daarnaast zijn er wel degelijk verkoperde stalen moeren. Dergelijke moeren heb ik afgelopen week nog gekocht en gemonteerd (op zowel een A- als een B- klasse :roll: :roll: ). Deze kun je feitelijk met hetzelfde moment vast draaien als een gewone stalen moer maar hebben de eigenschap dat deze minder snel vast gaan zitten op de tapeinden. Bij modernere motoren zie je dit veel.
Óf er ooit "massief" koperen moeren toegepast worden weet ik niet.

Het aanhaal moment voor koperen moeren zou je misschien uit de bijgevoegde link kunnen hallen al gaat het hier niet om uitlaten o.i.d. maar om elektrotechniek. Is het niet het juiste moment dan heb je in ieder geval een richting, denk ik.
Het is maar een idee....

https://den.enexis.nl/Documenten%20DEN/Ezz-0013.I.pdf


Groeten, Pieter.
Pieter1967
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 05 jun 2013, 21:20
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: aanhaalmoment w111 250sec

Berichtdoor F3Cees » 27 apr 2020, 09:18

Bedankt heren,
had gedacht dat het massief roodkoperen waren van speciaal koper, maar met een magneet gecontroleerd en blijkt toch staal in te zitten , dus verkoperd.
Ga ze vastzetten met 50 NM, net als 8.8.
gr en bedankt Cees
Bijlagen
7D0A674E-FC1B-4F1D-A96E-27E949CB78F9.jpeg
7D0A674E-FC1B-4F1D-A96E-27E949CB78F9.jpeg (2.04 MiB)
F3Cees
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 18 dec 2018, 00:02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1967
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten