Vorige week donderdagochtend startte hij niet meer. 2 erg slome wentelingen van de startmotor en de accu was leeg. In de middag kwamen de ANWB-vrienden hem weer starten. De ANWB-er dacht dat ik door te korte ritjes minder in de accu laadde dan dat ik verbruikte met starten. Op zijn advies 30 min gereden en de dagen daarop nog af en toe 30 minuten. Deze week vooral erg korte ritjes en...
Vanochtend 2 keer de startermotor moeizaam rond en de accu was weer leeg. Weer op de tweewieler naar het werk
Gelukkig hielp buurman Ton me vanavond en met zijn 123 naast de mijne en een paar startkabels liep mijn coupeetje weer binnen een vloek en een zucht. Ik heb direct daarna even een ritje A13-A4 Rotterdam-Leiden en terug gemaakt om de accu weer wat kans te geven.
Maar wat is wijsheid. Is de accu overleden en moet ik een nieuwe accu halen? Of zou het zijn dat de dynamo te weinig stroom naar de accu stuurt.
Er staat overigens een 66 Ah accu in terwijl het boekje het over een 55 Ah accu voor de 230 coupe heeft. Maakt dat nog iets uit?
Hopelijk steek ik nog iets van jullie op. Anders rij ik morgen tussen de middag naar de Euromaster hier in de buurt en haal ik een nieuwe accu.
Groet, Lode uit de Werkstad(groep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Lode, op: 2006/11/09 22:10