- lpg tank met aanduiding.jpg (1.31 MiB)
Ik wil bij mijn W123 de benzinetank uitbouwen. De toegang wordt echter geblokkeerd door de LPG-tank in de kofferruimte. De LPG-tank moet ik daarom ook eerst uitbouwen. Dit wil ik graag doen zonder dat de zaak uit elkaar klapt..
Nu heb ik me er een klein beetje in verdiept en een plan-van-aanpak opgesteld maar wil graag even bij een deskundigen verifiëren of ik inderdaad op het goede spoor ben.
Zie foto hieronder van de aansluitingen op de tank. Als ik met niet vergis
- Is "A" de electronisch gestuurde afsluiter die de tank dichthoudt als de auto van LPG naar benzine wordt geschakeld.
- Wartel "B" is de aanluiting van de LPG-leiding op de afsluiter.
- Wartel "C" is de aansluiting van de vulleiding op de 80%-klep.
Mijn vraag: Kan ik de wartels "B" en "C" zonder risico (d.w.z. zonder dat ik mezelf opblaas) losdraaien terwijl er nog LPG in de tank zit, en de tank nog gedeeltelijk gevuld met LPG verwijderen? M.a.w. blijft de tank gesloten als ik deze losdraai?
Als dit niet de juiste manier is hoor ik graag hoe het dan wel zou kunnen/moeten. (P.S. auto is niet mobiel, loopt niet op benzine en staat hier in de garage, dus ik kan er niet mee naar een werkplaats en kan de LPG ook niet verder leegrijden).
Alvast bedankt voor jullie tips!
Groeten,
Ruud
- lpg tank met aanduiding.jpg (1.31 MiB)