Hallo,
Betreft M110 uit 1979 met K-Jetronic welke ik recent heb gekocht. Sinds kort APK en de eerste meters gemaakt.
Vanwege een kapotte benzinepomp liep de MB alleen op LPG. Liep goed en netjes stationair.
Afgelopen weekend de benzinepomp vervangen, zodat hij nu ook op benzine loopt.
Echter bij het sleutelen zag ik dat er een rubber slangetje was afgebroken tussen inlaatspruitstuk en de warm up regelaar.
Hierdoor heeft het inlaatspruitstuk telkens valse lucht getrokken.
Dit slangetje heb ik weer aangesloten op de warm up regelaar, alleen loopt de motor nu hoog in toeren op zowel gas als benzine. Indraaien van de luchtschroef geeft geen goed resultaat (stond max. uit).
Ik vermoed dat voor LPG de motorafstelling is gedaan met dit slangetje los en dus valse lucht.
Verdamper betreft een Landi.
Weet iemand in omgeving Hardenberg (Noord-Oost Overijssel) een bedrijf die ervaring heeft met de M110 afstellingen op zowel gas als benzine?
Dan breng ik hem daar heen voor afstellen.
gr. Bram
ps. goede verhalen gelezen over mercedes-klassiekerservice.nl, maar dat is nogal een eind rijden voor mij.
Wil liever eerst een goede (basis)afstelling voordat ik die afstand ga rijden.