door JantjeV8 » 19 aug 2020, 06:25
Moeilijk is het ook niet, maar het kan vast zitten. Met name met het uitdrukken van de plunjers moet je even bedachtzaam te werk gaan. Vaak gaat 1 plunjer prima, de andere niet. En als je die prima plunjer er snel even uitdrukt, kun je geen druk meer zetten op die vaste plunjer. De remslang knip ik altijd gewoon door, ding gewoon vernieuwen. JE zit anders altijd te kloten bij de wartels. Met leidingsleutels krijg je ze nog niet los. Knip de slang door vlak bij die wartel, dan kun je daarna een 6-kant dopje op de wartel zetten om los te draaien.
Dan de remklauw in de werkbank vast zetten. Blokjes er uit halen. Dan een dikke schroevendraaier er tussen leggen en met persluchtspuit op de afgeknipte remslang lucht zetten. Dan zie je zo welke plunjer je eerst wat los moet wrikken en welke uit zichzelf komt.
Dan heb je nog de keuze of je de klauw op zichzelf ook deelt. Bij de revisiesetjes zitten kleine O-ringen. Die moeten eigenlijk tussen de 2 klauw-helften in. Dan heb je een totale revisie gedaan. Vanzelfsprekend ook de plunjers op oxidatie beoordelen e.d.