rij ik vrijdagavond naar Eindhoven, veel file en ik wilde wel op tijd zijn....dus ik op een gegeven moment het gas eens flink ingedrukt...misschien dat het daar gebeurd is, want ik voelde al 'nattigheid' (opeens was het een beetje glad onder mijn voeten, geen idee wat het was, het was donker dus niet kunnen kijken)
's nachts wil ik terugrijden, zie ik een hele plas olie op mijn vloermat liggen!!!!
AAARRGGHHH!!!!!
wat blijkt: ik heb dus laatst een nieuwe teller erin gebouwd, heb ik (waarschijnlijk) de olieleiding niet goed aangedraaid bij de tellerunit. misschien dat door het plankgassen de druk te hoog werd (kan dit?), en het is er zomaar achter mijn tellerunit uitgelopen. plasje olie in de auto, ik de boel losgehaald, inderdaad die moer een extra slag kunnen aandraaien...maar een zooi!
dat plastic paneel wat er onder je stuur zit zat helemaal onder! een geluk bij een ongeluk was dat het isolatiemateriaal wat binnen aan dat paneel zit veel van de olie heeft opgezogen en vastgehouden. dat materiaal heb ik dus verwijderd en direct weggedaan, het was één grote, zwarte spons. nieuw materiaal moet ik er maar eens een keer opzetten, heb nu een (kleiner) stukkie er achter gezet.
de vraag is natuurlijk: klopt het dat je oliedruk bij hoge toeren erg hoog is en daardoor de kortste weg eruit zocht (dus achter de oliedrukmeter) ??
ik heb de olie nagekeken, er bleek heel erg veel in te zitten (weet niet waarom, denk dat mijn vriendin em lekker vol heeft gegooid...god knows why), want ik checkte het oliepeil, was max.
ik zal nog eens de hele bende open moeten gooien en goed poetsen...iemand nog tips over wat ik erbij zou moeten gebruiken? wasbenzine of benzine ofzo om de laatste resten olie te verwijderen?
ik hoop dat het nu niet meer gebeurt...echt heel rot is het...en wij nog maar grappen maken op de TD over wat voor smerige bende het zou worden als je vergeet die leiding vast te maken als je je tellerunit eruit hebt gehad...nou, vast zattie wel maar niet goed dus. WAT EEN BENDE!!!
leuk hoor, zo'n oude auto...maar soms is het wel ff heftig
groet,
Pieter