Even een update:
Gister (1 februari 2007) was weer een dag, die je snel wilt vergeten.
3 weken terug netjes afspraak gemaakt om: gas op kenteken te zeten, de vuldop te verplaatsen onder de achterbumper naast achteruitrijlicht, ander schakkelaar unit in de auto, die automatisch op gas laat starten en evt een extra klep tussen benzineleiding en tot slot goede afstelling.
Aangezien ik 100km moet rijden was afgesproken dat ik er op zou wachten. Kom ik daar zegt die mevr; "u zou toch om 10 uur komen?" Nee dus, wel tussen 8.00 en 8.30! Nou zegt ze;"er komt straks een klant een bus halen en die is ook nog niet klaar dus hoe moet dat nu??". Ik; "Tsja mevr dat is niet mijn probleem" (ze kunnen daar dus echt niet plannen). Vervolgens gaat er een (rus of poolse man)monteur heel chagrijnig met mijn auto bezig en heeft totaal niet de wil om met mij te communiceren!
In tussen heb ik 3 uur lang (ik mocht trouwens wel koffie pakken, als ik dat wilde) hun werkwijze in de werkplaats wat gade geslaan en dit is ongelooflijk! Ze waren met 3 auto's tegelijkertijd bezig en er zat totaal geen systeem in! De andere man was ook uit het zelfde land van "mijn" monteur en samen spraken ze wel over van alles!
Tot slot zegt hy na 3 uur klaar te zijn, maar hij had nog niet opnieuw afgesteld dus hem dit maar gevraagd! Hier heb ik toch spijt van gekregen omdat hij werkleijk aan alle schroefjes heeft lopen draaien (zelf onder luchtfilter) waardoor de auto per minuut slechter ging lopen, toen kwam die andere gast erbij en deze deed het zelfde dus echt alles ontregeld. Uiteindelijk na 20 minuten en flinke toeren, klaar!
Ik naar die mevr of ze de auto op kenteken wilde zetten, keek ze me aan en vroeg "is dit nog niet gedaan dan??" Jezus ongelooflijk ik heb me maar stil gehouden en ze heeft de boel afgehandeld. Haar nog gevraagd of dat formulier wel geldig is bij het afmelden van een APK de volgende dag, waarop ze volmondig met ja antwoorde. Vanmorgen tijdens de APK keuring kreeg ik te horen dat dit niet kan, orgineel kenteken deel 1 met erbij! Dus dat weten ze daar al niet.
Ik wilde snel weg daar, maar eerst zelf nog onder de auto gelegen om alles met tectiel in te spuiten. Toen auto starten wat niet wilde en het rijden was ook niet te best. Voor een kruising hevig schokken en beroerd lopen. Ik dus na 10 minuten weer terug!
Hem dit uitleggen en vervolgens met een zucht reed hij mijn auto weer in de werkplaats! Daar ging die weer aan van alles draaien terwijl de auto in de vrij stond. Hem advies gegeven even te stoppen en eerst op benzine (ik zelf) de auto stationair af te stellen. Dit gedaan in de D omdat ze anders te laag in toeren zakt en gaat bokken. Netjes de boel op 800 toeren gezet en over op gas! Uiteindelijk weer met 2 man bezig en klaar. Toen hij zelf een proefrit ging maken, hoorde ik de benzine pomp voor het starten aangaan! 5 minuten later komt dy terug en verteld:
"auto isht ghoet nauw"
Mooi, toen vroeg ik of hij nu wel op gas starte.
Nee dus omdat ze geen goede schakelaar hadden deze zou morgen komen, ook hadden ze geen extra afsluitingklep gemonteerd omdat die er ook niet was!
Als ik dit dus niet gehoord had, was me dit helemaal niet verteld! Jemig (ik ontploofte van binnen) 3 weken geleden de afspraak gemaakt en dan niet de goeie onderdelen in huis! Komt die mevr er weer bijstaan en deze geeft aan, dat het mijn eigenschuld was omdat ik het van tevoren had moet melden. Ik zou alleen aangeven hebben dat de vuldop verplaatst moest worden!
Ik heb rustig aan gegeven dat ik dit wel had aangegeven en ze maar moesten bellen als het spul binnen is!
Ik denk dat ik het maar laat opsturen en nooit, echt nooit meer naar hun toe te gaan! Ik heb 100.000km garantie maar die stoppen ze maar ergens in een warm holletje, dacht ik zo! Daarbij had ik nog 200 euro niet betaald en die krijgen ze ook niet meer!
Voor de gene die het willen weten welk bedrijf het betreft:
BAZUIN te Winschoten
Ga hier nooit heen omdat ze geen enkel respect hebben voor de oldtimer, niets wordt behandeld met antiroest preventie en er worden overal zomaar gaatjes geboord, zonder op de "schoonheid" te letten. Ik heb nu ook in mij linker achterwielkas een enorme tussenkoppeling van koper zitten (waar oude vuldop zat moest die weer aangekoppeld worden ipv een geheel nieuw koperleiding te trekken!). Daar naast steken de 2 bouten met moeren nog onder de auto vandaan, waarmee de vuldop bevestigd was aan de auto! Echt ongelooflijk!!!!!!!
Zo weer alle frustratie van me af geschreven, dat lucht op