Sinds 7 oktober 2006 ben ik de trotse bezitter van een strakke originele mimosagele 200D uit 1978 met nog maar net 117.000 km op de teller. "Van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan" dus dat zal wel goed zitten.
Het is alweer ruim 26 jaar geleden dat ik mijn eerste auto, gelijk een W115 200D kocht, om deze een jaar later op te waarderen naar een W126 280S.
Enkele jaren later en vele duizenden guldens lichter, stond het huwelijk voor de deur en een Ford Taunus. Exit 280S dus. In de loop der jaren heb ik rondgereden met Panda's, Kadetjes, R25-ers, Scorpios, Saabs e.d. Tot nu toe moest ik me behelpen met een Saab 95 en een 3 jaar oude BMW 318D touring (200.000km). Deze laatste moet het veld ruimen voor de Mimosagele 200D. Volgens mij een verstandig besluit.
Ondanks een technische achtergrond heb ik sinds de Taunus niet echt meer aan auto's gesleuteld, maar nu ik onder de motorkap van de 200D heb gekeken, heb ik mijn gereedschapkistje maar weer eens opgezocht, het wordt weer tijd voor zwarte nagelriemen.
Hoewel ik de hand heb weten te leggen op ‘Jetzt helfe ich mir selbst’ van Dieter Korp zal ik toch regelmatig een beroep doen op dit forum. Het boek bevat weinig plaatjes en mijn Duits reikt niet veel verder dan "zwei Bier!"
Oh ja, ik woon in de buurt van Nijmegen.
Tot forums,
Gerrie Diesel