Ik heb zowel een Eezibleed als een vacuumontluchter.
Het probleem met de vacuumontluchter is dat als je de nippel op de klauw losdraait er ook lucht via het schroefdraad wordt ingezogen. Daarmee wordt de effectiviteit een stuk minder. Eenvoudig op te lossen door wat teflon tape erom te draaien.
Ik heb ook nog een keer een ander probleem ervaren, wellicht even bij jou te controleren. Mijn vacuumontlucht komt met een vulpotje wat je op zijn kop in het remvloeistof reservoir zet. Dus pijpje, vloeistof in het vulpotje blijft erin staan totdat het niveau in het remvloeistof reservoir onder het pijpje komt, dan vult ie vanzelf het niveau aan.
Waar je even op moet letten is dat het pijpje niet te diep in het remvloeistofreservoir steekt. In dit reservoir zit een schotje wat het reservoir in twee gescheiden ruimte verdeeld. Dit ivm met het realiseren van twee gescheiden remcircuits. Je vult het reservoir in een van die twee ruimten, als deze vol is loopt ie over in de tweede.
Als het pijpje van het vulpotje te diep steekt, vult de eerste gescheiden ruimte niet volledig en loopt dus niet over naar de tweede ruimte. Het duurde even voordat ik er achter kwam, soms is het lastig te zien. Maar het pijpje moet hoog genoeg in het reservoir steken zodat beide ruimtes worden gevuld. Zoniet dan zal je steeds op een van de remcircuit (voor/achter) lucht blijven trekken!!
Hier kun je mijn vacuumontluchtavontuur nog even nalezen (in het Engels helaas) even scrollen voorbij de fietsreparatie. Dan beschrijf ik dit probleem.
https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-y ... er-14.htmlNog even een tip: Mocht je toch over stappen op een eezibleed of iets of druk, check dan even de bevestiging van de slang van het reservoir naar de koppelingscilinder. Normaal staat daar geen druk op, bij mij zat er geen slangenklem op. toen ik de boek ooit eens een keer onder druk zetten sprong the slang eraf en de remvloeistof mij om de oren
Succes ermee
Jeroen