Nu merkte ik dat er ontzettend veel druk in de tank zat. Had hem vol getankt en na 100 km even de dop eraf ( had er al geen goed gevoel bij) De benzine klotste er gewoon uit.
Heb nu deze 2 slangen omgedraaid, zal dit wat uitmaken.? Heb nu nog maar 5 km gereden en weer voorzichtig de dop eraf, lichte/acceptabele druk.Ik weet zeker dat er niet 1 is geknikt.
Ik weet dat het systeem met een licht bovendruk werkt, en als het te hoog wordt gaat het via een regelventiel eruit. Nu werkt dit rubber volgens mij als regelventiel. Er komt makkelijk lucht naar binnen, en lucht eruit ,gaat zwaarder. lijkt mij dat het zo ontworpen is.
wat heb ik getest: lucht geblazen door de beluchting/ontluchting leiding ( die met het het rubber) en merkt dat het via het expansievat door die 2 leidingen komt. ( rubber handschoentje op de beide leidingen,en beide werden opgeblazen).
Maar hoe gaan deze verder in de tank? Als ik lucht spuit in het rubberen slangetje de tank in, dan heb ik er bij 1 geen weerstand, en bij de andere wel waar uiteindelijk de benzine weer uit de tankhals klotst. Lijkt mij dat deze onderin de tank zit en de andere boven in ?
Alvast bedankt
Wietse
- beluchting 25.JPG (54.57 KiB)
- drukventiel ontluchting 25.JPG (39.89 KiB)