Zo ook maar eens een logboekje bijhouden van de W116. Ik heb volgens mij al tig kleer foto's beloofd dus bij deze!
De Benz komt uit California, is uit 1973 en heeft 125.000 Mijl op de teller. Onderhoudsboekje grotendeels afgetekend op de laatste 4 jaar in NL na. Ik heb de wagen voor een mooi bedrag kunnen overnemen van een man die de motor niet aan de praat kreeg. Na het nodige uitzoekwerk bleek het waspotje kapot en waren de triggerpoints van het d-jetronic systeem versleten. Hierdoor verzoop de motor, doordat er constant benzine werd ingespoten. Waspotje vervangen en de triggerpoint gereviseerd en sindsdien is het starten lopen!
Door het vroege bouwjaar heeft die nog de mooie slanke usa bumpers waar ik erg blij mee ben. Omdat die uit een zonnige staat komt is er geen roest te vinden, hij is kogelhard! Het interieur is ook mooi en vrijwel geen scheuren in het dashboard. Doordat de Benz roestvrij is kan ik mij focussen op het sleutelwerk, wat ik veel leuker vind dan plaatwerk.
De afgelopen jaren heb ik al van alles gedaan aan de wagen om hem in een technische goede staat te brengen. Op dit moment ben ik bezig met de revisie van de aandrijftrein en de achterophanging. De automaatbak en dif worden op dit moment volledig gereviseerd en voor de rest ben ik bezig geweest met de draagarmrubbers, cardanaslager, steekassen, wiellagers, handrem etc. En omdat ik nu toch goed bij kan meteen aan de gang gegaan met het vervangen van alle benzineslangen, de pomp en filters.
Ik zal in mijn volgende post wat foto's plaatsen van deze werkzaamheden!
Groeten simon