door Weizengelb » 01 jul 2021, 13:44
Hoi Peter,
in het kort, de heckflossen hadden een zogenaamde "Einheitskarosserie". Vanaf de voorruit waren ze allemaal hetzelfde. Het was dan ook makkelijk om extra sierstrips en interieurdelen over te bouwen vanaf de luxere types.
W110: 190c/190Dc/200/200D/230: korte neus, kleinere achterlichten, tot 1965 (190's) korte sierstrip vertikaal op de Peilstege (vleugelpunt). Vanaf 1965 (200-230) geen sierstrip op de vleugeltip, wel horizontale strips achterop onder en boven de gewijzigde achterlichten. alle modellen hadden enkele bumpers.
W111/112: S-klasse met langere neus en dubbele bumpers. Uitzondering, de 220 tot 1965, deze had de eenvoudigere achterkant van de korte modellen, dit werd vanaf 1965 de 230S (deze is zoals de S modellen van voor 1965 maar met een vereenvoudigd interieur...)
De lange strip helemaal over de vleugel zit dus alleen op de W11/112 modellen
Roest... tja, kokerbalken, binnencshermen, gebogen balk onder voorspatbord, hoeken waar de voorbumper aan vast zit. Is lalemaal te lassen. Bijne belangrijker is roest aan onderkant deuren, voorschermen bij lamp etc.
Kijk ook naar speling op de vooras, deze moet regelmatig doorgsmeerd worden anders slijtage.
Prijsverschil 190/200 is er niet.
Groeten Mathieu
Das Beste oder Nichts!