Dag forumleden,
Onlangs heb ik mij terug een W115, 200D/8 gekocht. Was al een half jaartje aan het rondneuzen op internet en uiteindelijk is het deze geworden. Een 200D uit de zomerr van 1975. Aantoonbaar van de 1e eigenaar en stilgezet in een garage/autobox in de zomer van 1989... Heb hem gekocht van iemand die gehoopt had snel wat geld te verdienen maar omdat hij dringend weg moest heb ik hem eigenlijk voor een klein prijsje gekocht Motor startte niet, lak dof verder wel helemaal kompleet. Bij nadere inspectie blijkt er een 220D motor uit een bestelwagen in te zitten. Uit een 206D/306D (Hanomag model) of een 406D Dudo. Kwa carrosserie valt het nog mee, de onderkant van de achterspatborden zit wel laswerk aan zoals bij de meesten... De wielranden zelf zijn nog ongelast en goed. Verdere inspectie zal moeten uitwijzen of er nog meer rottigheid aanzit. Het is en blijft een W115..... De kleur vind ik minder, Kaledoniengrun....niet mijn favoriete kleur. Interieur in crème witte MB-tex maar wel in goede staat. Opties : achterruitverwarming, H4 koplampen en een originele Blaupunkt autoradio. Vrij mager uitgerust dus. Als eerste heb ik de motorolie al afgelaten en de tank leeggepompt. Daar zat nog 45 liter rotte diesel uit 1989 in, man dat stinkt . De vlotter heb ik ook al gerepareerd,die zat natuurlijk vast. Heb ook al alle filters,wat pakkingen,tankzeef, riem,remflexibels, revisiesetjes voor de remklauwen en de onderdrukpomp enz... in huis gehaald. We weten wat doen de komende maanden Eerst het .motortje maar eens uit zijn doornroosjesslaap zien te wekken. Word vervolgd
Groetjes Dirk