Beste Leden en liefhebbers van T-Model het mooist;) ,
Woensdag morgen 15-11-2006 gaat de wekker om 05:00.
We gaan naar Duitsland, plaats Siegen Landstrasse 71
Na een snel ontbijt van geroostrd brood met kaas en een espresso de bijna jarige 230E gestart en naar mijn schoonouders gereden om met hun en de Ford Mondeo op LPG om 6:00 uur de reis in te zetten.
Na wat kopjes koffie en een paar versnaperingen kwamen we om 11:15 aan in Siegen, 45 min te vroeg maar mooi de tijd om de auto aan de buitenkant te inspecteren.
Op het eerste gezicht is ie best wel goed, wat steenslag onder de koplampen en aan de voorkant van de motorkap. De wielkasten waren al gerepareerd en best netjes gedaan zo op het 1e oog. Aan de binnen kant was het een plaatje.
Maar eerst even een kopje koffie in Siegen drinken om later op de afgesproken tijd terug te keren.
Om 12:00 retour naar de W123 230TE en in mijn gedachte reed ik al terug in mijn mooie W123 230TE heerlijk cruisen over de Duitse Autobahn wat een mooie fantasie.
Aan gekomen op het adres en de deurbel te hebben aangeraakt ging de deur 5mm open en een oude duitse dame zij: Jurgen komt BOEM deur dicht. Ik dacht ok lekker gast vrij als je 410km rijd om wat te kopen geen koffie niets.
Maar goed Jurgen komt inderdaad na 5 min en overhandigt aller vriendelijkst de sleutel. Ik wist niet hoe snel ik de M102 motor daarmee aanmoest zwengelen. Neem plaats op een NIET doorgezakte zetel, ik dacht deze auto is voorelkaar tot dat ik de sleutel vol verwachting omdraaide en de oliedrukmeter bij koude start niet hoger dan 2bar kwam Pfffff heb ik dat weer:pinch: Gelijk het kontact afgezet, ik dacht nog aan te weinig motorolie en om die olie rustig te laten zakken de rest van de auto maar aan inspectie te onderheven.
Beginnen bij het Luchtfilter, kap er af om te kijken of daar veel mayo te vinden is en dan is de motor over en uit. Waarrempel zag het onder de deksel piko bello uit, schoon filter en alles droog.
Motorolie pilen (spannend) en......... ja peilstok op MAX. ok dat is dus goed wat zou het dan zijn????:unsure: Even een telefoontje naar Westbroek Klasse Klassiek Harrie Puite.....en die zij Arno de Oliepomp is aan vervanging toe.
Niet het ergste dus dan maar een stukje rijden. de keuze hendel in stand D en gas,... shit wat reageert die bak traag?:S De Duitse Jurgen zij heeft lang stil gestaan enz enz..ja ja... de reageerde niet zo als het zou moeten. bij het aanraken van het rempedaal in het heuvelachtige landschap leek het wel of ik ineens last had van Parkinson:S de auto bibberde mijn handen bibberde wat bleek de remschijven waren zo krom en dikker dan nieuw door de roest dat de droom van de Duitse Autobahn snel vervloog:pinch:
Verder was het weggedrag wel ok, behalve de niveauregeling, daar was ook het drukventil van stuk en reageerde de auto als een Citroen en mijn schoonouders hadden het gevoel om achterin de W123 230TE op een WIPKIP te zitten:woohoo:
Terug in de Landstrasse in Siegen ging ik het automaten Oliepeil maar even controleren en wat denken jullie...?????:blush: Er zat geen druppel aan de peilstok:(
en de rook die uit de Peil/Vulopening kwam daar was mijn Sigaar niets bij:silly:
Een verdere inspectie van de achterste wielkasten bleek dat het herstel daarvan te wensen overliet er stond in de linkerwielkast 10 a 15cm water, een forellen kwekerij dus:ohmy:
Hier en daar was nog wel het een en ander te vinden maar niet noemens waardig
Na de Duitse Jurgen nog €1700,- te hebben geboden ging hij hier niet mee accord. en zijn wij weer richting de Hofstad vertrokken.
We hebben wel een leuke dag gehad en veel gelachen onderweg en € 50,- aan LPG vereden uit en thuis.
Als je zo de Foto's ziet dan denk je, die auto is OK maar foto's bedriegen. Calculeer altijd in dat je voor niets zo'n trip maakt was voor mij de 2e voor niets trip.
Leve de Koningin, Arno uit de Hofstad(groep)