Dank voor de tip Max, ja ik bedoelde inderdaad de anti-steenslag laag in de wielkassen, zoals Richard aangaf.
De methode met verwarmen en dan met beitel afhalen heb ik nu zelf even geprobeerd en het werkt inderdaad goed, zeker t.o.v. alles afslijpen met de draadborstel. Werkt inderdaad een stuk sneller, minder rommel en vooral; geen krassen op de plaat (en dus minder kans op nieuwe roest..). Goede tip
Mijn auto is ook rot bij de afwateringen bij het motorkapscharnier, aan beide kanten. De vorige eigenaar heeft de voorschermen al eens vervangen dus die kreeg ik er makkelijk vanaf. De kitlaag die je beschreef is inderdaad nog te zien op het binnenscherm. Ik vroeg me al af of dat origineel was of dat de vorige eigenaar hier iets te enthousiast was geweest met de kitspuit.. Ik overweeg er misschien van die plastic kuipen in te zetten zoals de 2e en 3e serie hebben, maar ik weet niet of dat past in de 1e serie. Je zult dan i.i.g. wel gaten moeten boren voor de bevestiging vermoed ik.
Ik vroeg me inderdaad ook af welke roestomvormerverf jullie gebruiken voor in naden te laten lopen. Ik moet links en rechts ook wat naden behandelen op die manier.
Groeten,
Ruud