Dag liefhebbers,
Graag stel ik mij nog even voor. Nick, 22 jaar oud uit Friesland. Alweer 2 jaar in het bezit van een W123 250 uit 1977. Al vanaf jongs af aan gek op oude auto's. Sinds een aantal jaar trekt de degelijke Mercedes techniek van deze generaties mij erg aan.
Ik ben nog student en woon nog thuis, dus een auto was toch geen noodzaak. Een koophuis zit er met deze absurde huisprijzen ook niet in.... Maar om niet in het negatieve te vallen; er moest maar een eerste auto komen. En dat is gelukt! Het is een witte 250 geworden. Dus met complexe, soms irritante, maar wel interessante carburateur.
In het eerste jaar al wat standaard onderhoud gedaan zodat ik lekker kon rijden (7000 km gereden). Ik studeer bedrijfskunde (daar mag je absoluut geen zwarte klauwen krijgen, anders word je witte overhemd vies), dus de techniek dien ik zelf te leren. Ik pruts als hobby al wel vaker aan auto's en (bas)gitaren.
De laatste maanden staat de Benz stil en ben ik bezig. Er is een net gebruikt spruitstuk opgekomen, alle brandstofleidingen nieuw, hier en daar nieuwe pakkingen, carburateur in orde gemaakt etc. Voor de komende periode vernieuw ik alle koelwaterslangen. Dan eerst weer lekker rijden als alles mee zit.
In de (na)zomer wil ik met de buitenkant bezig: laswerk (kan ik niet zelf, maar ga ik wel leren), deur- en raamrubbers en lak bijwerken. Ik ben van mening dat die eerst technisch in orde moet zijn voordat ik aan de buitenkant begin, daar rijdt die immers niet minder om. Ik wil er ook weer het hele jaar in rijden, behalve met ontzettend slecht weer (= winter). Ik weiger om in nieuw plastic te rijden, dus het onderhoud dien ik dan maar voor lief te nemen.
Ik heb al het een en ander gevraagd op het forum en handige tips gekregen. Hopelijk blijft dit zo en kan ik nog lang van mijn passie genieten.
Mvg,
Nick