De /8 en W123 zijn een heel jaar samen van de band gelopen vanwege de hoge vraag naar zowel de /8 als de W123 gedurende 1976. Theoretisch zou je dus een W123 en een /8 kunnen hebben die even oud zijn. Het is zelfs zo dat de verkoop van de /8 nog altijd steeg toen de W123 geïntroduceerd werd.
Die van mij is 2519, dus dan zou je denken dat die inderdaad nog even gestaan heeft, wat zeker kan gezien het feit dat hij nog naar Frankrijk vervoerd moest worden, ingevoerd en dan weer naar een dealer moest. Er werd ook erg veel gesjoemeld met de treinen die uit Stuttgart kwamen vanwege de hoge levertijden. Als je als importeur meer betaalde kon het zomaar zijn dat je de trein, die eigenlijk een andere bestemming had, kreeg. Het kan zomaar zijn dat een W123 dus zonder ingevoerd te zijn al een aantal keer verkocht en getransporteerd is.
Ik ken zelfs een mooie anekdote van de vader van een klant van ons. Die had ergens in 1980 een nieuwe 240D besteld en daar zat bijna een jaar levertijd op. Uiteindelijk, richting het eind van de wachttijd, werd hij gebeld door de dealer, dat er vertraging was en er nog een half jaar bijkwam. Niet veel later krijgt een kennis van hem een nieuwe W123, ook een 240D en hij komt natuurlijk even kijken. Precies dezelfde kleur en uitvoering als hij besteld had, dus hij vraagt aan zijn kennis hoe lang mij moest wachten. Die zegt dat hij maar een paar weken moest wachten als hij wat extra betaalde. Ik denk dat je hem nu al snapt. De dealer had onderhands aan die kennis zijn bestelde 240D verkocht. Was nog een hele rel