Na een hele lange tijd rondgedwaald te hebben op dit forum, heb ik toch maar besloten om me maar eens netjes en uitgebreid voor te stellen. Ik wil eerst vooropstellen dat ik ontzettend veel heb geleerd van jullie bijdragen, en deze me echt hebben geholpen erg veel zelf uit te voeren aan mijn W123 (ondanks mijn niet heel erg technische achtergrond, statistiek wordt ook wel eens technisch genoemd, maar is het niet helemaal ).
Ik heb in 2018 samen met mijn vader een W123 240D gekocht in Marokko (je kunt mijn afkomst dus al raden). Deze auto zag er niet uit, en mijn vader heeft deze auto te overhaast gekocht zonder mij eerst mee te laten kijken, maar dat kon ook niet want zat 2500 km verderop. Uiteindelijk na een ongelukje besloten om deze auto helemaal te laten opknappen daar, het kost daar ook niet erg veel geld, het loon is niet zo hoog. Ik geniet erg van jullie verhalen over hoe jullie jullie auto's langzaam opknappen, dus ik doe graag wat terug in termen van leesplezier . Ik zal een topic beginnen met wat foto's en een verhaal over hoe het eraan toeging (een niet erg professionele restauratie, maar desondanks een leuk verhaal). Hieronder in ieder geval een foto van de Marokkaanse W123.
- FCEFF046-4D2C-4E64-86D5-87CBC2F9F308.JPG (625.03 KiB)
Naast deze Marokkaanse W123, heb ik recent een Nederlandse W123 230E coupé aangeschaft. Na veel wikken en wegen, het missen van de Marokkaanse W123 door de COVID pandemie, toch de gok gewaagd. Ik woon in Amsterdam en heb eigenlijk helemaal geen auto nodig, maar toch blijft het kriebelen. Ik ben van plan deze langzaam aan helemaal in tip top conditie te krijgen. Ik heb deze ook eens laten nakijken bij een forumlid, en heb de mededeling gekregen dat het een nette auto is, gekocht voor een nette prijs. Wat ook leuk is, ik heb de documentatie nog van de eerste eigenaar, met een gestempeld boekje tot aan ong. 180.000 km met oliewissels om de 10.000 km, optiekaart en veel bonnetjes. Ondanks dat de oliedruk net boven de 2 kwam bij de testrit, toch de gok gewaagd gezien de historie. Oliefilter en olie vervangen, en hup, oliedruk naar 3! Ik zal hier ook een topic over beginnen te zijner tijd. Hieronder ook een foto van mijn W123 230E coupé.
- IMG_3637.jpg (3.49 MiB)
Ik heb daarnaast ook een ander motorvoertuig met minus twee wielen, een Ducati Monster 796, waar ik het meeste van het onderhoud ook zelf aan doe.
Ik hoop veel van jullie te kunnen leren, maar ook een bijdrage te leveren. Het lijkt me leuk eens een reportage te maken van iets wat ik doe aan mijn auto (kan ik anderen met een niet heel technische achtergrond ook inspireren om zelf iets aan hun auto te doen).
Groet en wellicht tot ziens,
Mohamed