Goedendag allemaal, ik zal me zelf even voorstellen. Ik woon in Heiloo in NH. Na ongeveer 12 jaar geen klassieke Mercedes gereden te hebben, meld ik mij weer aan. Hiervoor heb ik al vele oude Benzen gereden, en was ik ook jaren lid van de club. Dat begon met het zelf restaureren van een 230 Heckflosse uit 1966 toen ik 17 was. Wat een klus wat dat. In de tussentijd een oude 280s uit 1969 gereden totdat de heckflosse klaar was. Ook nog een 230.6 /8 uit 1974 die nog als nieuw was. De 450 SEL uit 1974 was van een andere wereld, wat een kanon was dat. Met gemak 200km/h op LPG, ook jaren gereden in die enorme wagen. Toen mijn droom auto gekocht, de 230 sl pagode. Deze auto's zijn ondertussen en vele jaren later allen weer verkocht toen de kids kwamen.
Nu dus weer een hele mooie 300TD diesel uit 1980 aangeschaft. Het unieke aan deze is dat hij origineel is geleverd met een 5 bak en airco. Ooit door de Italiaanse carabinieri besteld als undercover out. De achterklep schijnt vervangen te zijn ivm de kogelgaten. Altijd mooi dat soort verhalen. De italianse politie sticker op de voorruit zou het verhaal kunnen bevestigen. Gister de auto opgehaald nadat deze 2 jaar stil had gestaan. Hij rijdt als een echte Benz, en ik heb van Friesland tot Heiloo zitten te genieten. Binnenkort meer over deze geweldenaar. Eerst even een voorgloei probleem oplossen, maar ik zag al aardig wat info daarover. Dank voor het toelaten.
Groet,
Mark