Of het plaatwerkverhaal klopt weet ik niet. Lijkt mij meer een mythe dat dit zo zou zijn.
Dat de vroege W123's slechter behandeld waren tegen roest is wel zo. Bij mijn auto is bijna geen enkele lasnaad met kit afgedicht, waar ze dat later wel deden en er zit bijzonder weinig verf in de motorruimte. Veel van de aanroesting komt gewoon omdat de verflaag veel te dun was. Daarnaast zijn ze natuurlijk ook een stuk ouder dan de laatste generatie.
Heel eerlijk hebben bijna alle W123's op de plekken die je hier ziet roest. Het zootje werd in elkaar gelast, maar behalve een klein beetje grondverf zat er niks tussen die naden. Bij elke W123 waar je dit zo uit elkaar haalt, vind je roest. Niemand is alleen zo gek het zo aan te pakken
. Wij gaan natuurlijk echt voor 100% en niet minder. De meeste worden natuurlijk gewoon dichtgesmeerd en klaar.
Die van mij is nog niet eens zo heel slecht hoor, anders waren we er niet aan begonnen. Ik zie vaak genoeg veel slechtere, die meestal van een later bouwjaar zijn. Voordeel van mijn auto is dat alles nog origineel is, dus niet verkloot. De bodem en achterkant zijn hard, dus het is echt die voorkant waar het werk zit. Als dat eenmaal klaar is, gaat het snel.