door MB 406 d » 05 jul 2022, 10:08
DSCN7984.JPGja effe voorstellen
ik ben henry .
ben bezig met een om617.913 blok ,daze heb ik ingebouwd in een mb 406 bj 72
om iets beter met het verkeer mee te kunnen komen .
dus van om615 naar om617.
heb dit blok gekocht in 2019 als zijnde gebruikt, daarna ingebouwd in de 406d
heb toen niet de olie pan kunnen verwijderen ,maar toen ik het wel kon zag ik al de blauwe kleur
wat me nogal liet schrikken .zag toen ook al de inbus van de olie pomp en dacht ook dat er al wat
aan gebeurt was ,in verband met de blauwe kleur (WARMTELOPER)(OLIE TEKORT)dat is wat me door de kop schoot.
maar na de drijfstangen axiaal gevoeld te hebben op speling ,viel me op dat cil.1 aardig wat speling had ten opzichte van cilinder 2,toen begon het twijfelen of de eventuele reparatie wel professioneel was uitgevoerd.
heb inmiddels meerdere krukassen gezien met een blauwe kleur ,dus vraag ik me af ,hoe ontstaat die
blauwe kleur ,hoewel de krukas goed is en toch een blauwe kleur heeft.
ik heb geen hand boek dus weet niet de max axiale speling van de drijfstangen,
foto om617 ingebouwd in de 406