Met mijn brandstofmeter heb ik al geruime tijd kuren. De meter staat eigenlijk altijd op vol, terwijl het leeg lampje dan wel brandt bij b.v. laag peil. Ik heb daarom wat testen gedaan (uit het forum gehaald) om te zien wat er nu precies gebeurt.
Test reeks 1
Ik ben begonnen met het testen op de connector stekker van de Sender. Die heb ik losgehaald om te testen op de 3 contactpunten: 1, 2 EN 3 (of W, G en Aarde). Dat ziet er als volgt uit (zie Test tabel 1).
- Test reeks 1
- Test reeks 1.png (168.31 KiB)
Sender checks, cleaning & Test reeks 2
Vervolgens heb ik de Sender unit uit de tank gehaald. Deze heb ik gecontroleerd op bewegingsvrijheid van de floater. Die was redelijk goed en na het glad maken van de midden-as, bewoog de floater nog wat gemakkelijker. Ook heb ik de 3 draden gecontroleerd. Allen zijn verbonden (dus niet gebroken), en de twee buitenste lopen ook door de geleiders in de floater (zie de foto’s).
Hierna heb ik de Sender unit weer in elkaar gezet en de stekker er weer op gezet. Maar nu zonder de Sender in de tank te plaatsen, zodat ik met handbewegingen de floater helemaal bovenin of onderin de Sender kon plaatsen. Dit heb ik vervolgens weer getest: zie Test tabel 2.
- Test reeks 2
- Test reeks 2.png (87.17 KiB)
Voorlopige conclusies
- Het tank-leeg indicatielampje lijkt dus goed te werken.
- De meter werkt in de eerste testreeks wel, maar geeft in de tweede test in beide situaties vol aan.
Vraag
a) Wat is er loos?
b) Wat kan ik doen om dit op te lossen?