Goedendag allemaal,
Mijn naam is Huub Giesen, ben getrouwd, en woonachtig te Blitterswijck. Ben in het bezit van 'n w123c (230C) uit 1977 met LPG sinds eind mei dit jaar. 'N opknappertje dat ik mezelf voor m'n verjaardag 23 mei cadeau had gedaan. Was 'n project waarvan iemand had gepoogd met 'n pot plamuur, inpakpapier, veertjes, parkertjes, plaatjes etc. weer iets te maken, en daarna opgegeven. Is overigens zo gezien 'n x (vele) aantal jaren geleden wel ooit professioneel opgeknapt geweest. Ik ben nu 'n paar maanden, 1km lasdraad, flink wat stukken zincor plaat, paar remklauwen, paar remschijven, remblokken, aandrijfassen, benzinepomp, waterpomp, veiligheidsgordel, v-snaren, thermostaat, bougies, filters, olie, afstelwerk, etc en wat ik nog allemaal vergeet, verder. Was afgelopen woensdag klaar, donderdag naar de keuring, paar puntjes van afkeur, een onvoldoende rem van de handrem aan een zijde, en de achterwielen remde een kant meer als de andere. Die beide zaken zijn niet zo spannend, een kant harder remmen, ding heeft zo te zien jaren stilgestaan, achter zijn nieuwe blokken op 'n oude schijf gemonteerd, paar keer remmen is dat waarschijnlijk wel weg. Handrem, zat aan een zijde vast, heb ik weer functionneel gemaakt, is waarschijnlijk met opnieuw afstellen ook wel op te lossen.
Maar nu de verrassing, laatste punt, de voorstoelen. Aangezien het vacuumsysteem onder de stoel lek is werkt de vergrendeling van de rugleuning niet meer. Bij gebrek aan beschikbare onderdelen had ik de haken van de rugleuning vastgezet, zou dit later wel weer oppakken. Tot voor 'n paar jaar geleden, was ie daarmee door de keuring gerold, maar gaat nu niet meer op...
Ik heb overigens ook nog een Manta A 1900 uit 1975 in de schuur staan staan. Maar daar is het alleen opknappen of voor de heb, gaan we niet mee rijden wat we met de Mercedes wel gaan doen.
Ben bij bij deze club gekomen om wat lief en leed te delen, en wat tip en tricks te krijgen en geven. Tot horens.
Groetjes Huub