Goedenmorgen forumleden, mijn naam is Rolo en ik heb recent een 240TD uit 1984 gekocht in nederland en ga die bij ons in Belgie op de weg zetten. De koop is mede door de prettige samenwerking met de verkoper vlekkeloos verlopen. Na de aankoop direct helemaal me naar huis getuffeld en liep als een zonnetje, de koning te rijk! Schuifdak open en zonnetje op het bolletje.
Toen ik pas mijn rijbewijs had, lang geleden alweer, had ik een zaterdagbaantje bij een garage in Heerlen en mocht regelmatig met zo´n zelfde auto van slechts 1j oud in Aken onderdelen gaan halen bij de dealer, wat was dat een kick, 18j en in een fonkelnieuwe Benz naar Duitsland. Dus om dit sentiment weer nieuw leven in te blazen deze diesel met de gekende geur en geluid gekocht. Overigens deel ik deze hobby met mijn vader van 81j die met een gleunderend gezicht zijn jeugdherinneringen van zijn MB 180-type ophaald.
We rijden al een aantal jaren met een W123 230C 1979 , 300 sl 1986 en 380 sec 1983 en haal nog geen 2500 km per stuk ermee, eigenlijk niet echt zinvol wat kosten/km verhouding maar onbetaalbaar wat plezier betreft. En dan nu een roetbak erbij, zeggen mijn vrienden en bekenden, tja milieutechnisch niet echt verantwoord maar mijn antwoord voor hun; jullie denken wel dat je ´groen´ bent maar laten tegenwoordig zowat iedere dag een pakketje bezorgen door een dieselbusje wat met lopende motor voor je deur blijft staan, en dan is het stil, haha.
Hopende op een prettig verblijf op jullie forum en vandaag ga ik 4 stukjes in de bodem lassen om door de keuring te komen, van de week 2 onder fussee´s en voorruit vervangen en het knipperlicht relay is al vervangen, hopelijk blijft het daarbij. gereoen rolo