Hoi Jan,
Je auto ziet er (van onderen) netjes en goed onderhouden uit. Dat geeft moed om ook dit probleem netjes op te lossen.
De Pomp en filter en de slangen zien er nog nieuw uit, een goed teken. (Er zit wel een los slangetje wit/geel?)
Het is toch goed om de brandstofdruk eens te meten. Dan kun je de koude brandstof stuurdruk meten. De stuurdruk duwt boven op de luchtschijf van de K-Jetronik en deze moet koud laag zijn en dan oplopen wanneer de motor warm wordt. Hiervoor heb je een geschikte drukmeter met slangen en aansluitingen nodig. Hiervoor zijn ook setjes te koop.
Wat betreft de ontsteking, volgens mij moet op een 280TE een kontaktloze ontsteking zitten met een zogenaamde 'ster" in de verdeler in plaats van kontaktpunten. Je zou de ontsteking eens een keer kunnen laten controleren bij een Bosch service of zo met een oscilloscoop.
Doet de auto het op snelheid wel goed? Heeft hij genoeg vermogen en haalt ook vlot hogere snelheden? (dan is de brandstoftoevoer in de regel voldoende en ook de uitlaat heeft voldoende gasafvoer.)
Soms een hele puzzel! Succes alvast,
Groeten Math
- IMG_6309.jpg (80 KiB)
- IMG_6310.jpg (92.96 KiB)
- IMG_6311.jpg (94.12 KiB)
- IMG_6312.jpg (104.38 KiB)