Intussen nog bezig met wat kleine dingetjes en ook niet meer heel veel gereden.
Het laadstroomlampje ging ineens branden. Dus maar weer de originele dynamo van de 220D ingebouwd. De dynamo die ik jaren geleden preventief had opgeknapt was dus weer stuk
Ik had er nieuwe lagers en koolborstels ingezet. Nu bleek een kabeltje van een koolborstel los te zijn gegaan... lastig want deze zitten schijnbaar met een speciale geleidende lijm vastgeplakt. Even zien wat te doen. Het makkelijkst is denk ik weer nieuwe koolborstels en dan nu ook maar de collector af laten draaien.
- koolborstels draad los...
- IMG_6798.jpg (693.36 KiB)
- collector mag ook afgedraaid...
- 37996F82-CE03-4045-AB1F-6A856534BB67.JPG (723.19 KiB)
OF: Nu dan toch maar ombouwen naar een nieuwe 55A Dynamo met interne regelaar en de kabels aanpassen...wat is wijsheid
- schema dynamo35A.JPG (884.67 KiB)
Verder zit ik behoorlijk te sukkelen met de verwarmingskraan. Er was niets aan de hand maar omdat ik er een reserve had dacht ik deze maar eens preventief te reviseren. 2 grote en 2 kleine ringen ervoor besteld bij de duitse club maar uiteindelijk leverden ze 2 grote maar maar 1 kleine ring
Dus de kraan maar helemaal zuiver gemaakt en uiteindelijk de 2 grote ringen en 2 andere (identieke) universele kleine ringen ingebouwd. (Want 2 verschillende L en R voelt ook niet goed).
Na de ombouw van de 200D motor de gereviseerde kraan ook meteen ingebouwd maar; Lekt enorm koelvloeistof, vooral aan de linkerkant. Dus weer uitgebouwd en oude kraan teruggebouwd.
Nu met de 240D motor dacht ik ergens onzichtbaar koelvloeistof verlies te hebben. Ik dacht weer aan de verwarmingskraan. Deze dus weer eens bekeken en aan de linkerkant de geleverde juiste kleine ring ingebouwd. Kraan verwisseld en: Weer lek nu aan de rechterkant...
Dus weer uitgebouwd en de oude kraan weer erin....
Zo blijf je wel bezig.
Dus nu maar weer opnieuw ringen besteld: 3 kleine en 2 grote, zodat ik beide kranen correct kan reviseren.
- ringen verwarmingskraan.jpg (912.52 KiB)
- IMG_6830.jpg (613.49 KiB)
Groeten math