door Chaco » 16 dec 2019, 22:39
Allereerst dank voor jullie reacties!
@resultit: Je bedoelt dat ik een zelfde orgineel hoekje van een W123 neem en die erin laat lassen?
Bij een garage uit de buurt is me verteld dat het rubber er slecht aan toe is en dat ik het zeker zal moeten vervangen. Ik hoefde voor het vervangen van het rubbertje de draagarm niet los te halen volgens hen, maar dat klopt dus niet. Ook vertelden ze dat dit rubbertje en de roestplek zeker een apk afkeur zullen zijn, terwijl ik een tijdje terug bij de rdw ben geweest voor een keuring waarbij ze er niets over gezegd hebben ( in dezelfde staat destijds). Bedankt voor het filmpje trouwens nog!
@luke: Ik heb het telkens uitgesteld, maar wil er inderdaad zo snel mogelijk wat aan gaan doen. Ik neem de tip mee van het oude metaal er helemaal uit slijpen. Fuseevork zal ik zeer waarschijnlijk wel nodig hebben, was ook nodig in het filmpje wat resultit heeft gestuurd.
@weizengelb: het kan zijn dat de hele hoek weggeroest is, ik durf er eerlijk gezegd niet doorheen te prikken. Dit is inderdaad voor nu de enige roestplek op de auto Ik heb de auto zo aangeschaft dus weet niet precies wat daar gebeurd is. Het kan begonnen zijn met een kleine schade. Ik denk niet dat er al op geplamuurd is, tenminste dat heb ik niet gezien.
@jantjev8: hmm dat is raar, de andere kant van de auto ziet er hetzelfde uit, maar dan zonder roest. De roest loopt ook niet door naar onder, maar echt alleen wat er op de foto te zien is. En het is ook het makkelijkst om het hele draagarmpje in z'n geheel te vervangen? Als ik maar niet opnieuw de banden moet laten uitlijnen.