Omdat het CO ver was verlopen (was ruim 8%) vermoeden we dat er toch ook nog iets is met de carburateur. Ik wil in ieder geval nog een keer de naald en de verstuiver vervangen. Toeval wil dat ik die beide nieuw heb liggen. Ook nog even wat startgas overal rondom de carburateur gespoten om te kijken of er ergens valse lucht wordt aangezogen. Rubber aan het inlaatspruitstuk gecontroleerd, allemaal prima
We merkten wel dat het heel licht stotteren/inhouden weer terug was. Ik heb daar eerder last van gehad.
Dus ik ben dit weekend nog maar eens alle onstekeningscomponenten aan het controleren. Bougies zagen er allemaal keurig uit. De bougiekabels had ik een paar jaar geleden al vervangen. Allen bougie/bobine/verdeelkap aansluitingen schoongemaakt. Rotor schoongemaakt. Zag er eigenlijk allemaal prima uit. Vooronsteking gecontroleerd, staat op 13.5o (Had Cor zo afgesteld).
Het enige wat ik kon vinden was een afwijking van de weerstand van de primair wikkeling van de bobine. Volgens een van mijn handboeken moet die tussen de 1,2 en 1,6 Ohm zijn. Ik meet 0,8Ohm. De secundaire winding is met 9KOhm precies tussen de min/max waarde.
- IMG_9066.jpeg (2.95 MiB)
Het verschil op die primaire winding weerstand is natuurlijk niet veel in absolute zin, maar wel relatief. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dit te laag en kan dat en verklaring zijn voor het heel licht inhouden bij acceleratie?
Alvast bedankt
Jeroen