[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Revisie Stromberger 175 CDT : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 19:15

Revisie Stromberger 175 CDT

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Revisie Stromberger 175 CDT

Berichtdoor Jeroen » 18 jan 2023, 09:44

Zoals ik al meldde in een paar andere draadjes heb ik onlangs de carburateur van mijn W123-200 gedeeltelijk gereviseerd.

De aanleiding was tweeledig. Bij de laatste APK bleek het CO op 8,5% te staan. Ook had ik al wat langer last van een klein beetje schokken tijdens het rijden. De CO is door Cor de Jong opnieuw afgesteld, maar we vonden het vreemd dat ie zover in twee jaar tijd en slechts 2500 km was verlopen. Cor dacht ook dat het lichte schokken een ontstekingsprobleem zou zijn.

Voor het schokken heb ik eerst alles van de ontsteking gecontroleerd en vrijwel alles vervangen. Het meeste zat er al 40 jaar op dus dat werd wel tijd. Maar het lichte schokken bleef. Dus toen maar de carburateur van de motor gehaald en uitklaar gehaald. Het grootste probleem met deze carburateurs is dat de naald en de sproeier niet meer verkrijgbaar is. De naald wordt nog wel aangeboden via kanalen maar dan krijg je een naald die er ogenschijnlijk goed uitziet, maar niet past in het vacuumzuigertje. Via BCCP heb ik uiteindelijk een geschikte naald weten te krijgen.

https://www.bccp.eu

De sproeier had ik toevallig zelf nog op de plank liggen. Ook had ik nog een revisiesetje van de carburateurwinkel. Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt voor diverse pakkingen en afdichting. (https://www.carburateurwinkel.nl.) Daar heb ik ook nog een extra membraan besteld. Er blijken er twee te zijn, je moet voor onze Benzen de meeste dunne/flexibele hebben.

Bij Mercedes heb ik tenslotte nog de pakking van de carburateur en spruitstuk besteld. Ook de twee ringen waarmee de stop-klep inwendig in de carburateur afdicht. (Als die niet meer goed zijn, lekt er benzine onder langs de stop klep weg.

Het hele verhaal is hier te lezen. Tot en met het voor een laatste keer afregelen van de CO bij Cor de Jong.
Je moet soms even door wat andere dingen heel scrollen en helaas in het Engels.

https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-y ... ost5471899

Volgende klus aan de W123 wordt de schijven en remblokken voor en achter vervangen.

Vooralsnog met een flinke klus aan mijn Jeep Cherokee bezig. Die moet eerst klaar. Kun je ook op bovenstaande link zien.

Jeroen
Avatar gebruiker
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1321
Geregistreerd: 09 apr 2006, 20:30
Woonplaats: Spijk, gemeente Lingewaal
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Revisie Stromberger 175 CDT

Berichtdoor Bram Jansen » 18 jan 2023, 12:10

Chapeau voor het tonen van al dat werk wat je doet Jeroen, geweldig :handgestures-thumbup:
Bram Jansen
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten

cron