Tijd voor wat updates.......
loop wat achter
Vrijdag 25 juni ben ik met de 116 naar de "dokter" geweest
en wel helemaal naar Hengelo :crazy:
- IMG_3190.JPG (195.93 KiB)
Daar zit Igor Stenvers. Vorig jaar kwam ik met hem in contact via Facebook omdat hij wat reactie gaf op mijn post na dat gedonder met de injectie computerbox.
De laatste tijd zuipt de 116 behoorlijk (1 : 7,5) en echt netjes stationair heeft ze nog nooit gelopen. Ik weet inmiddels veel van de wagen en motor maar de juiste afstelling kon Cor de Jong vorig jaar ook niet voor elkaar krijgen.
Igor heeft de juiste Bosch testkast voor dit D Jetronic systeem. En ik weet nu dat je zonder deze kast kansloos bent om dit ding af te stellen.
Dus gisterenmiddag de wagen uit de garage, m’n vader opgehaald en 155 km verder naar Hengelo.
Igor werkt voor zich zelf heeft een kleinschalig bedrijf. Reclame doet ie niet aan “ik heb het al druk zat” lacht hij
Na ontvangst en een bak koffie gaat de “Meester” aan de slag
- IMG_3193.JPG (256.13 KiB)
Zorgvuldig wordt alles nagelopen
- IMG_3198.JPG (212.97 KiB)
Eerst wordt de ontsteking gecheckt en juist afgesteld, stond niet helemaal goed!
- IMG_3197.JPG (149.79 KiB)
De slang van de z.g. “Luchtschuif” los en daar kwam het eerste defect al aan het licht, ja zegt Igor daarom loopt ie koud zo rot, de luchtschuif werkt niet zoals het hoort.
- IMG_3199.JPG (209.71 KiB)
Dat ding zit onder het inlaatspruitstuk op het onderblok, kom je lastig bij zeker met warme motor, om ‘m te vervangen zal alle koelvloeistof er uit moeten. Dus ding van ‘m gekocht en die zet ik er binnenkort zelf in tegelijkertijd vervang ik dan de waterpomp.
- IMG_3200.JPG (192.58 KiB)
- IMG_3201.JPG (261.1 KiB)
Een dingetje was altijd al het CO gehalte, veelste hoog en niet af te stellen! 7 tot 8 waren de waardes
- IMG_3202.JPG (195.69 KiB)
Dan de testkast aan de computer
- IMG_3203.JPG (252.07 KiB)
- IMG_3205.JPG (200.48 KiB)