Zelf heb ik weinig ervaring met outdoor hoezen en meningen zijn over outdoor hoezen nogal verdeeld.
afdekhoes-voor-buiten-t12239.htmlArno Langedam (250petrolgrun) voormalig beheerder van de (helaas) wijlen Oude Benz Club was zeer te spreken over de hoezen van Tybond en verkocht ze dan ook met Club kortingsprijs aan leden. Voor een T model zul je dan de station uitvoering moeten hebben, maten staan erbij, dus even meten of het past.
https://www.westfalia.eu/nl/shops/auto/ ... x121cm.htmSommige mensen klagen met zulke hoezen over beschadigingen van de lak. Het enige wat ik hier bij kan voorstellen is wanneer het geparkeerd staat op een winderige plaats waar de boel flink gaat flapperen. Dat heb ik zelf ook eens ervaren met een hoes want ik woon ook in zo'n bottleneck en als het waait waait het daar goed. En op een stormachtige dag eraf waaide aan aan de bumper over de straat hing te flapperen. Maar dat was een heel licht indoor hoesje die ik tijdelijk eroverheen had gegooid voor andere reden van dan bescherming. (Ze stond stond toen stiekem op openbare plek zonder kentekenplaten voor het huis op import keuring te wachten.
)
Dus dat is wel iets waar je goed op moet letten, hoe de hoes zich gedraagt op winderige dagen. Goed vastsjorren met spanbanden of zoiets dat de wind er geen vat op krijgt. Want ook een zware outdoor hoes blijft een zak waar wind goed vat op kan krijgen.
En het sterretje dan even wat platter leggen lijkt me geen slecht idee. Al kunnen die wel wat hebben.