Heeft iemand misschien een lijstje met M110 motornummers en de nummers van de E ontstekingen die daar bij horen?
Daarmee bedoel ik nummers van zowel verdeler, module en eventuele voorweerstanden. Kan daar maar weinig over vinden en word gek van alle veranderingen die MB steeds doorvoerde. Heb nl ooit een M110 blok in mijn pagode gezet, maar weet niet meer uit welke auto deze motor kwam. ZO'N LIJSTJE ZOU BIJZONDER WELKOM ZIJN.
En dan nog even iets anders, over mijn W114 280 met Solex carburateur en puntjes dus. Die wilde ik ombouwen naar E-ontsteking. Wat met originele MB onderdelen nog steeds goedkoper ( en leuker) is dan met universele oplossingen.
Het huis had ik al liggen en kocht er een nieuwe module bij, zo'n kleine dus niet die oudere grote van aluminium. Volgens experts kon ik alles zo aansluiten, dus met huidige bobine en enkele voorweerstand van 1.8 ohm. NIET DUS.
Maar na eindeloos gedoe kwam ik er achter dat het toch kan, als je maar een bobine gebruikt die geschikt is voor de E-motoren. Auto rijdt nu geweldig, dus met de oude constellatie en die ene voorweerstand. Maar wel met een andere bobine. Het is pas sinds een week, dus als het uiteindelijk toch niet goed gaat, laat ik het weten.
Wat ik gebruikte: Bobine Valeo 245025 en mijn W114 motornummer is 110 921, chassisnr. 1140601 Groet, Mark.