[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
W123 C123 77 M110 -> M115 Swap : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 11:43

W123 C123 77 M110 -> M115 Swap

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

W123 C123 77 M110 -> M115 Swap

Berichtdoor Dyobak » 19 apr 2023, 20:29

Hi,

Heeft een van jullie ervaring met het omzetten van een M110 naar M115 motor in een W123?
Past de M110 in een W123 coupe en enig zicht op wat er aangepast dient te worden, past de huidige automaat bak toevallig op, carburateur etc..

Ben benieuw!

Gr
Dyobak
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 04 jun 2021, 18:11
Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1977
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: W123 C123 77 M110 -> M115 Swap

Berichtdoor RD500sec » 21 apr 2023, 10:16

Ik denk dat je andersom bedoelt, van M115 naar M110?

De motorruimte van de W123 is gelijk voor alle modellen, de M110 is ook leverbaar geweest in de W123, dus passen doet het.
Je hebt wel een complete set nodig, motor en bak, die van de M115 is niet te gebruiken achter de M110.
Denk ook aan het ontstekings systeem, daar zul je andere componenten moeten gebruiken, ook de brandstof toe en afvoer zal anders zijn, zeker als het een injectiemotor betreft. De inlaat zit links bij de M110, en rechts bij de M115.Denk dan ook aan kabelboom en relais die anders zijn, brandstofpomp set, etc.
Je carburateur in de M115 is totaal anders aan die van de M110 met carburateur, en is niet bruikbaar, je zult dan een complete motor moeten hebben, compleet met spruitstukken, uitlaat, carburateur motorkabelboom, motorsteunen, etc.
Houd er rekening mee dat de carburateur van de M110 geen beste reputatie heeft, en voor veel (afstel) problemen zorgt.
De injectie is de betere keuze, maar je hebt meer componenten nodig. Zorg dan wel voor de K-jetronic versie, de oude D-jetronic maakt het nog veel complexer.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten