Hi Dester, dank voor de reactie, maar het is allemaal niet zo erg als vaak verteld wordt. Ja, de serie tot 1977/78 was slechter beschermd tegen corrosie, maar ik heb ook zat 3e serie W123's gezien die compleet verrot waren. Geen een blijft uiteindelijk gespaard, doordat er bij allemaal constructies zijn die inherent roesten. Ook bij de allermooiste W123 ga je roest vinden tussen de lassen. Dat jij dan evengoed kiest voor een /8 i.p.v. een vroege W123, want die konden pas echt goed rotten
.
Vergeet ook niet dat die van mij inmiddels 47 jaar oud is en ook 6-9 jaar ouder dan de laatste serie W123, dus zo heel gek is het niet dat er roest aan zit en dat dit 36 jaar geleden ook al zo had kunnen zijn, de auto was toen al 10 jaar oud. Zet dat maar eens naast andere auto's uit die tijd. Die waren na 10 jaar sowieso al klaar.
Hoe meer W123's ik zie, hoe minder ik echt geloof in de "inferieure" kwaliteit van de vroege W123, in veel opzichten zitten dingen ook weer mooier in elkaar dan later en ik vind dit de mooiste uitvoering, wat voor mij het belangrijkste is. Ja hij is wat slechter beschermd tegen roest, maar roesten doen ze allemaal op deze leeftijd. Hoe ze behandeld zijn in het verleden, bepaalt eigenlijk alles. Zoals ik hem ga gebruiken in de toekomst, roest hij nooit meer.