[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230TE K Jetronic M102.980 : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:01

230TE K Jetronic M102.980

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230TE K Jetronic M102.980

Berichtdoor Petrol 230 TE » 12 jun 2023, 09:54

Goedemorgen allen,

Kan iemand misschien aan mij uitleggen wat op de foto is uitgelicht? Ik ben me aan het inlezen over de K-Jetronic maar dit wordt nergens benoemd, het lijkt een bypass van de WUR te zijn en Control Pressure te beïnvloeden.

Deze brandstofleidingen zijn uitgedroogd, lekken en dienen vervangen te worden. Iemand terloops een idee waar ik banjo fittingen en/of persleidingen kan bemachtigen?

Hartelijk dank vast,

Groet John
Bijlagen
0D4F0B21-7929-4AC6-A78B-37A8F14E86BB.jpeg
0D4F0B21-7929-4AC6-A78B-37A8F14E86BB.jpeg (977.63 KiB)
Petrol 230 TE
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 maart 2023, 11:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230TE K Jetronic M102.980

Berichtdoor RD500sec » 14 jun 2023, 13:23

De auto heeft waarschijnlijk een kat die achteraf is ingebouwd.
Dan zitten deze slangen met taktventiel op de brandstof verdeler om het mengsel armer en rijker te kunnen zetten.

Bij een hydrauliek zaak of een landbouw mechanisatiebedrijf kunnen ze je helpen om nieuwe slangen te persen.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500sec
Technisch adviseur
Technisch adviseur
 
Berichten: 1315
Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
Woonplaats: gemeente Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: 230TE K Jetronic M102.980

Berichtdoor JantjeV8 » 15 jun 2023, 10:51

Daar lijkt het inderdaad op. Een systeem dat van een K-jetronik een soort KE-jetronik maakt. Een lambda gestuurde klep die de brandstofdrukken afregelt.

Een vermeende besparing, een vermeende milieuwinst maar vooral ergernis. Ik zou het weg halen en de KJ netjes in ere herstellen. Waarschijnlijk zit er nog ergens een elektronisch 'kastje' onder je dashbord weg gebouwd. Weghalen, bedrading herstellen. Dat zou mijn aanpak zijn in elk geval.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 230TE K Jetronic M102.980

Berichtdoor Petrol 230 TE » 17 jun 2023, 11:41

Dag Jan & Richard,

Dank voor jullie bevindingen en suggesties.

Ik ga één en ander proberen te achterhalen en een keuze te maken wat hier de beste weg in is. Als ik gevonden heb wat er gaande is zal ik het terug koppelen. Een ander suggereerde dat het mogelijk een omzeiling is van een defecte benzine drukregelaar, de D-Jet injector levert (tijdelijk) druk in het systeem tijdens het starten.

Groet John
Petrol 230 TE
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 maart 2023, 11:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten