[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
veel troep in de dieseltank W110 : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 18:38

veel troep in de dieseltank W110

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor Henk Lith » 02 aug 2023, 21:17

Hoi mannen, ik ben hier half een dwaalgast,, maar los daarvan even
Ik heb een 200D W110 van 66,, mijn brandstoftank is niet eh,, brandschoon, ik moet dan ook regelmatig mijn groffilter, in de tank bedoel ik even losmaken en schoon maken.
Ik zin op een andere oplossing, om bv. dit of een soortgelijk filter buiten de brandstoftank, te plaatsen, liefst zo dichtmogelijk
bij de brandstoftank natuurlijk.
Ik kan dan het groffilter in! de tank buiten werking stellen.
Heeft iemand hier al is mee ge experimenteert? of iets anders gevonden om dit regelmatig tank leeg laten lopen en dergelijke te vermeiden!?
Groet, Henk Lith
Avatar gebruiker
Henk Lith
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 08 jul 2012, 15:48
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor Weizengelb » 03 aug 2023, 12:57

Hoi Henk,
dat wordt niks meer... geef die Heckflosse maar aan mij dan is het mijn probleem :lol:

De tank van de W110 is vrij makkelijk te demonteren. 3 boutjes, 2 slangetjes (en de ontluchting slangetjes lostrekken) en de stekker van de vlotter. Dan de vlotter eruit en de tank van binnen eens goed schoonmaken. evt met wat kiezelstenen erin schudden. Dan ben je er vanaf. Zonder zeef in de tank wordt dat niets en verplaats je het probleem alleen maar. De zeef zorgt er ook voor dat de brandstof goed uit de tank komt. Ook doorprikken van de zeef zou ik niet doen.

Even door de zure appel heenbijten Henk ;-) (en anders : zie optie 1 :grin: )

Ik had vroeger mijn hele tank vol zand zitten na een zandstraalactie. ik moest dat filter de heel dag schoonmaken.

Groeten Math
Das Beste oder Nichts!
Avatar gebruiker
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 2689
Geregistreerd: 20 jan 2006, 13:38
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor Henk Lith » 03 aug 2023, 14:51

Hoi Mathieu,, ja zachte heelmeesters maken maken wonden die niet lekker ruiken.
Mijn 200D is mijn eerste en eigenlijk ondanks dat ik vaak "vreemd" ben gegaan heb ik de 200D altijd als mijn! auto beschouwd zo'n type als dit rij ik al van 1970, deze 2e is 95% look alike van de eerste 200D, dat was ook een elfenbein.
vloer pookje, maar deze huidige van heeft extra een schuifdakje, en een electrische verwarming in de motor ingebouwd.
nooit gebruikt, ik weet ook niet eens of ie het doet.

Ik knutsel de laatste maanden met Rene, ook uit Utrecht en Gerard uit Werkhoven zo'n beetje om de 2 weken aan een van onze auto's Rene heeft in de 200D een andere motor van een later type ngebouwd, Gerard heeft in de 200D een 240 motor uit de /8 ingebouwd is soms woekeren met de ruimte inder de kap.

Maar is heel leuk om met z'n drieen aan de auto's te sleutelen gerard heeft een 4 kolomsbrug en aardig war ruimte naast zijn woning, Rene heeft een 2 kolommer onder zijn woning en de hele ruimte onder het huis praktisch,, mazelaars die jongens,, ik heb wel wat ruimte in de boxx op de lageweide.

Als je is tijd hebt, moet je een keer komen kijken man meestal knutselen we op de woensdag :o)
Groetjes weer Mathieu en tot ziens
Avatar gebruiker
Henk Lith
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 08 jul 2012, 15:48
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor Pieter1967 » 04 aug 2023, 14:05

Dag Henk,

Wat voor troep zit er in de tank? Rij je dagelijks met de wagen of af en toe?
Dit alles met het oog op de huidige dieselolie welke vanuit onze wetgever verplicht wordt bijgemengd met biobrandstof. Aan de pomp koop je tegenwoordig B7 diesel wat betekent dat er 7% biobrandstof toegevoegd wordt. En dáár kon nou net wel eens het probleem zitten. Wanneer je weinig rijdt heb je last van bacteriegroei in de brandstof dat zich manifesteert in een zwarte drab welke de filters verstopt. Deze verstopping zal verwijdert moeten worden. Wanneer je alleen het filter schoonmaakt maar verder niet de tank dan heb je snel weer hetzelfde probleem. Máár, wanneer je regelmatig (veel) rijdt dan heb je dit probleem niet. Er vind voldoende verversing plaats van de brandstof en er treedt dan (vrijwel) geen bacteriegroei op.
Heb je bacteriegroei in de tank dan zou ik deze eerst eens goed reinigen. Het voordeel van deze optie is dat je er dan zeker van bent dat de tank ook helemaal schoon is, ook vrij van andersoortige vervuiling. Na reiniging een additief aan de nieuwe brandstof toevoegen dat bacteriegroei voorkomt. Bijvoorbeeld Tecflow speedcleaner of Bahrdahl Diesel Conditioner (BDC). Dit product voorkomt bacteriegroei. Je kunt ook bijvoorbeeld Bardahl Diesel Anti Bacterie toevoegen aan de huidige tankvulling want dit product verwijdert de bacteriën uit de brandstof. Is de tank bacterie vrij dan overschakelen op BDC. Ik heb overigens géén aandelen in Bardahl mocht je dit denken maar ik gebruik dit wel eens. Wanneer je een korte zoektocht op het internet doet dan vind je ongetwijfeld nog wel meer middelen.

Groeten, Pieter
Pieter1967
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 05 jun 2013, 21:20
Roepnaam:
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1983
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor Henk Lith » 04 aug 2023, 16:54

Hoi Pieter,, leuke reeks oldtimers rij jij man :o)
Ja je verhaal ik heel duidelijk, dank daar voor,, klopt ook ik rij nog geen 500 kilometer op jaar basis.
Er komt door condens, ook dan ook regelmatig wat water in de tank dat is dan weer een uitstekende voeding voor de dieselbacterie,, een anaerobe soort,, heeft geen zuurstof nodig om lekker te gedijen.

Mijn gedachte was dus ook om simpel de problemen te omzeilen door en slim filter buiten die van van de interne filter om werkt en makkelijk even te verschonen of te vangen is.
Ook weet ik dat je er moeilijk van af komt als het eenmaal in je tank zit.

Tank goed vol houden is ook een optie.
Maar ik ga eerst het filter er nog maar is uithalen, diesel in de tank even uitlaten lopen in een tijdelijk vat.
Ik heb er nog maar iets van 15 liter in zitten dus nog even wachten.

Komt echt wel goed.

Dank voor je reactie Pieter, en de suggesties.
Misschien tot ziens on the road, ben je nog lid van de W114/W115 club ook?
Kom je nog naar de onderdelendag in Utrecht / Nieuwegein misschien?

Henk
Avatar gebruiker
Henk Lith
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 08 jul 2012, 15:48
Woonplaats: Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1965
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor drieske » 04 aug 2023, 19:40

Gewoon tank schoonmaken en voortaan GTL diesel tanken, dan heb je die problemen niet meer. Veel booteigenaren hebben hetzelfde probleem.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 771
Geregistreerd: 27 sep 2006, 11:12


Re: veel troep in de dieseltank W110

Berichtdoor wwwW123 » 04 aug 2023, 20:39

Ik lees;

Ja, GTL kan probleemloos in ieder voertuig met een dieselmotor worden gebruikt. Echter zoals bij elke overstap naar een andere brandstof dan conventionele diesel, dient men bij oudere voertuigen te letten op mogelijke brandstoflekkage door het krimpen van pakkingen.
http://www.gtl.nu › meest+gestelde+...
Meest gestelde vragen over gtl | GTL - Wat is GTL
Avatar gebruiker
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1582
Geregistreerd: 12 maart 2007, 12:22
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten