Goedemiddag allen,
Na lange tijd actief te zijn geweest op W123 club forum heb ik mij nu ook weer aangemeld voor dit forum.
Ik zie veel leuke en relevante artikelen op dit forum staat. .
Sinds 2008 ben ik het bezit van een witte W123 300D met inmiddels 204.000 KM op de klok.
Ik ben 2de eigenaar en de Benz verkeerd in zeer goede staat. Hij staat altijd netjes binnen en alleen met droog weer wordt er soms mee gereden.
Op de originele factuur staat dat de auto oorspronkelijk geleverd is met een 5-bak. Momenteel zit er een 4-bak in, dus deze is ooit vervangen. Qua rij comfort en originaliteit heb ik de wens weer een 5-bak te monteren. Ik loop alleen tegen wat vragen aan. Ik op dit forum wellicht verder op weg te komen.
Ik heb de volgende vragen:
1. Hebben jullie een bedrijf, website, locatie die jullie aanbevelen waar ik het juiste type 5-bak versnellingsbak kan vinden. Eentje die origineel passend is voor een W123 300D uit 1983.
2. Een monteur/bedrijf die de deze werkzaakheden kan uitvoeren.
3. Veel gebruikte versnellingsbakken hebben vaak 100-300.000 KM gemaakt. Is het raadzaam om deze eerste te reviseren alvorens in mijn auto te monteren?
4. Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk informatie te zoeken, maar weet niet zeker code nummer 717400 het juiste part-nummer is.
5. Als ik het goed lees moet je naast de 5-bak ook nog andere onderdelen aanschaffen en monteren. Hoe kom ik erachter welke onderdelen dit zijn?
Tot slot, ik ben zeker bereid hier wat aan uit te geven. Dus zoeken goedkoopste optie is niet mijn voornaamste doel.
Het hebben van deze auto is voor mij een leuke hobby en wil het graag goed en duurzaam doen.
Ik hoop dat jullie wat ideeën hebben die mij op weg helpen.
Jullie hulp wordt gewaardeerd.
Met vriendelijke groet,
Rene van Weel
Enkele relevante links waar ik al leuke informatie vond:
• http://www.mbklassiekerclub.nl/5-gang-versnellingsbak-voor-w123-code-t7704.html
• https://www.mercedesforum.nl/forum/viewtopic.php?t=9779&sid=5866ab2cfa8962a952a27ab050b49d7a&start=15