Update: zuigertjes kunnen loskloppen en krukas verdraaid via servpompmoer. Wat zeer raar was, is dat de volgorde niet overeenkwam met die van de motor… dus op juiste moment steeds losgeklopt en wd40. Dan manueel via retour opening de pomp manueel leeggepompt nadat ik aanvoerleiding had aangesloten.
Wat ik bij het vullen van de pomp met thinner al raar vond, was dat ik dat steeds kon blijven bijvullen. Ook al had ik de pomp met twee bouten afgesloten. Nu ruik ik aan mijn peilstok en de olie ruikt naar thinner. Er is dus verlies naar het olie circuit in de pomp. Dat was vooraf ook al met de diesel die wegzakte als ik deze oppompte. Dus de thinner is niet de oorzaak. Toen ik de wagen voor de eerste keer zag zonder enige poging tot starten, viel me ook al op dat het oliepeil boven het maximum lag. Dat zou dus oil dilution zijn.
Verdorie. Geen idee of dat een moeilijke herstelling wordt. Vanavond opzoekwerk.
Zodadelijk proberen te starten. Alles is in gereedheid. Even wachten op mijn zoon, hij is mijn partner in crime om de wagen in orde te brengen.