Hallo Erik,
Ik kom net terug van vakantie en nu lees ik je relaas...
Helaas heb je je pomp behoorlijk om zeep geholpen terwijl die alleem maar vast zat door het lange stilstaan.
Vandaar ook mijn advies om eerst de wagen aan te slepen en zo de plunjers los te krijgen zonder alles te verstellen.
Als je de Hulzen waar de plunjers in zitten verdraait klopt de inspuiting niet meer. de Pomp moet dan afgesteld worden op een testbank. De nieuwere M/RSF pomp heeft zowiezo eerder de neiging om te gaan zagen en wellicht ook op hol te slaan bij verstelling. Inderdaad, zoals Wiebren al zei, zit deze pomp ook op het oliecircuit aangesloten. Vandaar de thinner in je olie.
Je hebt nu 2 opties denk ik, je eigen pomp laten afstellen op een Bosch testbank, ze zetten er dan ook meteen nieuwe ringetjes etc in en hij is weer helemaal gelijkmatig ingeregeld. (Bv. bij Keizer motorenrevisie)
Of idd een gebruikte vervangende pomp inbouwen.
Groeten Math
- testbank injectiepomp.png (342.94 KiB)
- rubber ringen eerst over de schroefdraad doen.
- IMG_0021.jpg (608.87 KiB)