Leden,
Nu heb ik een poos terug mijn kleppen gesteld van mijn 250 bj77. Een klepstelsleutel gekocht en de materie tot mij genomen. Na het stellen had ik een ontzettende tik in mijn blok, er is dus iets niet goed gegaan. Nu is mijn vraag of ik het wel goed heb gedaan...
In de bijlage zien jullie het bovenaanzicht. De kleppen in het verlengde van de uitlaat zijn dan toch de uitlaatkleppen? En de kleppen in het verlengde van de inlaat zijn toch de inlaat kleppen? Of is er een andere volgorde. Ik ben op de hoogte hoe doe nokjes moeten vallen om te stellen. Ik heb het ook al eens bij een m110 280 gedaan, daar ging het wel goed, ander blok en wat makkelijker te stellen vond ik zelf.
Ik hoop op wat tips die mij even op weg helpen... ik heb de klepspeling aangehouden die op het kleppendeksel stond.
0,10 inlaat en 0,20 uitlaat. Is dit de juiste bij een 250? Ik weet dat er ooit een handleiding is geschreven door iemand anders, en die heb ik ook zeker doorgelezen. Maar desondaks gaat er nog het e.e.a. niet helemaal juist. Of kan er meer aan de hand zijn...?
Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Groet Nick