[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Brandstofpomp?? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 21:22

Brandstofpomp??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Brandstofpomp??

Berichtdoor Lode » 21 nov 2006, 21:27

Hallo luitjes,

O zo blij ben ik dat ik met m'n nieuwe accu weer heerlijk en probleemloos kan starten.

Ook vanavond uit het werk sloeg de Benz weer met één tikje aan. Totdat ik op de helling naar de uitrit van de parkeergarage bij het werk reed. Pruttel, pruttel en de motor sloeg af. Ik opnieuw starten maar met geen mogelijkheid sloeg hij weer aan. Zelfs niet de kleinste poging tot lopen vanuit het vooronder.

Met veel ellende weer van de uitrit afgeduwd en naar een plek waar de collega's er langs konden en toen de wegenwacht gebeld (zo doe je dat nooit en zo al 3 keer in 3 weken tijd).

Hij testte achtereenvolgens bobine (strakke vonk) en rotor (ook mooie vonken). Dus geen ontstekingsprobleem. Benzine zat er ook in. Toen het luchtfilter opengeschroevd en met behulp van een spuitbus starten. Direct lopen en toen hij stopte met spuiten direct weer afslaan.
Toen maar eens naar de benzinepomp (M115/230-blok)gekeken. Leiding tussen pomp en carburateur losgeschroevd en kort starten. Wel brandstof. Leiding weer vast en nog eens gestart met de spuitbus. Toen bleef de motor lopen en deed hij het weer vanouds.

Wat zou dat geweest kunnen zijn?
De wegenwachter dacht zelf dat het toch de benzinepomp kan zijn geweest het pas weer ging doen toen de slang losgehaald werd.
Overigens had ik gisteravond getankt nadat ik al best lang met een oranje benzinelichtje gereden had. Waarschijnlijk had ik de tank leger gereden dan ik tot nu toe ooit gedaan had.

Kent iemand dit?

Ik ben benieuwd,
Groet,
Lode
Lode

Antwoord:Brandstofpomp??

Berichtdoor Robert » 21 nov 2006, 21:41

Ja dat zou heel goed kunnen als je nl. je tank (bijna)leeg rijd is de kans groot dat je vuil mee zuigt.

Groet Robert uit AP ;)

Robert

Berichtdoor JerommekeOhjajoh » 21 nov 2006, 21:43

Hoi Lode,

Je krijgt van mij één tip, maar wel een goede: Je moet met oudere auto's nooit de tank helemaal leeg rijden. Door de jaren heen zweeft er toch van alles in een tank! Als je dan ook nog de benzine tot het laatste reste op laat zuigen, is dit vaak een oorzaak van problemen. Waarschijnlijk zat er teveel rotzooi voor of in je filter, waardoor de aanzuiging erg moeizaam verloopt! Ook is het niet verkeerd om het filter te vervangen, voor de benzinepomp!! Hoe meer troep hier in hoe moeilijker de pomp het heeft!!

Beter is om ruim op tijd te tanken!!

Groeten
JerommekeOhjajoh

Berichtdoor superW123 » 21 nov 2006, 22:18

precies, en dan heb je ook die start pilote niet nodig, want dat is rotzooi en slecht voor je motor.
superW123

Berichtdoor Lode » 21 nov 2006, 22:47

Ik denk ook aan vuil uit de tank hoor (daarom schreef ik dat er als laatste nog bij). Maar ik ben wel benieuwd of er ook nog leden zijn die richting benzinepomp denken.
gr. Lode
Lode

Berichtdoor Paul Snip » 21 nov 2006, 23:22

Is geen start-Pilote, maar remmenreiniger wat wij daar voor gebruiken. Voor een benzine-motor kan dat absoluut geen kwaad.

Voor een diesel, mits met mate gebruikt, ook niet echt.
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Wiebren240D » 22 nov 2006, 00:44

hallo Lode

is waar hoor wat de jongens hier zeggen nooit met een oude auto de tank leeg rijden.

en als je het wel doet dan zit je met de naarigheid ik heb het zelf ook een keer gehad de tank op 3 kwart en dan de caravan even naar de kamping brengen dat hindert op zich niks maar hier bij Sneek hebben wij een tunnel onder een kanaal door en daar kon mijn ouwe toen niet tegen hoor is wel een diesel en de caravan stond op de kamping en terug naar Sneek weer door de tunnel zat er al mooi minder diesel in ik reed in de tunnel en onder in de tunnel zij mijn ouwe trouwe 5 cylinder doe het nu maar eens zelf

en dat zit hem gewoon in het niveua van de tank en de tunnel even schuin en klaar is het krijgt hij even niks en over is het

groeten Wiebren Nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek