Hallo luitjes,
O zo blij ben ik dat ik met m'n nieuwe accu weer heerlijk en probleemloos kan starten.
Ook vanavond uit het werk sloeg de Benz weer met één tikje aan. Totdat ik op de helling naar de uitrit van de parkeergarage bij het werk reed. Pruttel, pruttel en de motor sloeg af. Ik opnieuw starten maar met geen mogelijkheid sloeg hij weer aan. Zelfs niet de kleinste poging tot lopen vanuit het vooronder.
Met veel ellende weer van de uitrit afgeduwd en naar een plek waar de collega's er langs konden en toen de wegenwacht gebeld (zo doe je dat nooit en zo al 3 keer in 3 weken tijd).
Hij testte achtereenvolgens bobine (strakke vonk) en rotor (ook mooie vonken). Dus geen ontstekingsprobleem. Benzine zat er ook in. Toen het luchtfilter opengeschroevd en met behulp van een spuitbus starten. Direct lopen en toen hij stopte met spuiten direct weer afslaan.
Toen maar eens naar de benzinepomp (M115/230-blok)gekeken. Leiding tussen pomp en carburateur losgeschroevd en kort starten. Wel brandstof. Leiding weer vast en nog eens gestart met de spuitbus. Toen bleef de motor lopen en deed hij het weer vanouds.
Wat zou dat geweest kunnen zijn?
De wegenwachter dacht zelf dat het toch de benzinepomp kan zijn geweest het pas weer ging doen toen de slang losgehaald werd.
Overigens had ik gisteravond getankt nadat ik al best lang met een oranje benzinelichtje gereden had. Waarschijnlijk had ik de tank leger gereden dan ik tot nu toe ooit gedaan had.
Kent iemand dit?
Ik ben benieuwd,
Groet,
Lode