MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 00:56

schakeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

schakeling

Berichtdoor superW123 » 22 nov 2006, 23:07

vraag; mijn 280CE automaat schakeld van 1 naar 2,3 wel lekker soepel, maar van 3 naar 4 gaat het af en toe met een bonk, hij doet dat niet altijd.
bak , filter en olie zijn vervangen en olie staat netjes op peil.
iemand een idee ?????
superW123
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor MarceldB » 22 nov 2006, 23:13

De automaat zou bij gewoon rijden (niet volgas) alleen moeten schakelen van 2 naar 3 naar 4. 1 slaat die standaard over.
MarceldB
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor superW123 » 22 nov 2006, 23:21

dat snap ik , ik probeer aan te geven dat ie wel soepel schakeld, alleen van 3 naar 4 gaat het af en toe niet soepel, met een bonk dus.
superW123
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor ketelbinkie51 » 23 nov 2006, 10:09

Hallo super.
Ik heb wel een idee maar wat bedoel je met bak, filter
en olie vevangen? Toch niet dat je versnellingsbak is vervangen of juist wel?
Mijns inziens (ik heb ook een automaat)is dat niet zo best als je bak soepel schakelt maar niet van 3 naar 4.
Doet hij dat ook met langzaam opschakelen of alleen als je met veel gas opschakelt.
Hoop het niet voor je maar als hij blijft bonken zou ik snel een bakrevisie-bedrijf raadplegen:(

Succes!
ketelbinkie51
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor superW123 » 23 nov 2006, 17:46

sorry, comma teveel.
ik bedoelde bakolie, maar hij schakeld normaal alleen van 3 naar 4 gaat het nogal ruig af en toe.
het is alleen als ik rustig rijd, als het wat steviger gaat doet ie het wel goed.
superW123
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor ketelbinkie51 » 23 nov 2006, 19:56

Ja die bakolie had je beter kunnen vervangen door
versnellingsbakolie;)
Maar even zonder dollen:Leg het even voor aan een revisie-bedrijf voordat het erger wordt.
Succes.

Fred.
ketelbinkie51
 


Antwoord:schakeling

Berichtdoor Jamal » 23 nov 2006, 20:21

Zoiets heb ik ook gehad maar bij een andere auto. Toen lag het aan de koppelomvormer...

Gewoon langs een specialst gaan en even laten meerijden. Kost meestal niks!!

Succes.
Jamal
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten