Even een Update,
Ik heb maandag verschillende dingen gedaan aan de Benz waaronder de Niveau regelaar!!
Ik heb het volgende gedaan:
Slangetje op ontluchtingsnippel.
ongeveer 125 kilo achter in de bakgegooid (waarvan 63 kilo van mijn vrouwlief
). Sleutel 11 bij de hand, auto gestart en de nippel dit keer behoorlijk losgedraaid!
Er spoot een flinke dikke straal olie (over mijn opvang bak heen dus
) en vervolgens ben ik met mijn 88 kilo ook nog aan de auto gaan hangen! Als sputterend vlogen er toch nog enkele luchtbellen uit het systeem en ineens hoorde ik GESISss!!
Ik snel de nippel dichter gedraaid en nog een keer gaan hangen. Nog een paar hele kleine luchtbelletjes kwamen er uit en toen hoorde ik: 2 keer gesisssssss.
Toen nippel helemaal dicht gedraaid! Verdorie weer een liter olie naar de klote, maar het gesisssss betekende wel dat het systeem dus weer werkt!!
Als laatste weer een keer onder de auto gaan hangen en ze begon weer vrolijk te sissen, weer 2 keer achter elkaar en JAAAAA ze kwam weer omhoog met haar mooie kontje!! Wel staat ze nu iets te hoog, maar dat moet ik nog even met die stelschroef bijstellen! Ik merk nml dat de koplampen het licht niet zo ver vooruit kunnen stralen en ik met de verstel knop alleen nog maar dichterbij kan stellen.
WAT IS EIGENLIJK DE GOEDE HOOGTE, ALS JE DE AFSTAND TUSSEN WIELKAS EN DE GROND IN CM MEET???
Dus beste mannen en enkele vrouwen, de klus is geklaard
Moraal van het verhaal:
1- Er zit niets anders op dan aardig wat olie te verspillen (als je het in schone bak opvangt, kun je het weer gebruiken, maar dat van mij was vermengd met ATF).
2- Je moet aardig wat gewicht in de koffer donderen en echt doorgaan tot alle lucht er uit is dmv een goed geopende ontluchtingsnippel!! Het helpt ook om er nog eens wat extra gewicht onder te hangen, om de druk nog eens goed op te voeren.
3- wel goed opletten dat er genoeg olie in het reservoir zit anders kun je nog een keer!
4- het systeem dus echt niet geheel zelf ontluchtend werkt!!
GR
<br><br>Bericht gewijzigd door: JerommekeOhjajoh, op: 2006/11/16 22:18